? يک قدر با خدا ناز بکن!

? يک قدر با خدا ناز بکن!

?اين دعای نوراني امام عصر(عجل الله تعالي فرجه الشريف) در شب‌هاي #ماه_رمضان اين دعای «افتتاح» چقدر شيرين است! همه‌اش گدایی که نيست، به ما گفتند هم گدايی بکن، هم ضجّه بزن، هم ناله بزن، هم نياز خود را بگو، هم يک قدر با خدا ناز بکن! اين ناز را هم او می خرد.

?اين بيان نوراني #امام_زمان(سلام الله عليه) در دعای «افتتاح» که عرض کرد: «مُدِلًّا عَلَيْك‏»؛ يعنب خدايا! من می‌خواهم ادلال کنم، دلال کنم، غنج کنم، با تو ناز کنم! اين ماه ماه مهمانی است، تو هم ميزبان هستی من هم مهمان هستم. ولی من می‌خواهم با تو در اين دعا ناز کنم. «ادلال» يعني «دَلال»، يعنی ناز کردن. اين راه را به ما نشان دادند.

?در دعای «ابوحمزه ثمالی» چه می‌خوانيم؟ در دعای «ابو حمزه ثمالی» يک بخش از آن به ناز است خدايا! اينها که می‌گويند خوب هستند اينها که از خانه پدرشان نياوردند، اينها را تو دادی، «لَا الَّذِي أَحْسَنَ اسْتَغْنَی عَنْ‏ عَوْنِكَ‏ وَ رَحْمَتِكَ»آنهايی که خوب هستند و جزء اوليای الهی هستند مگر از خانه پدرشان آوردند؟ آنها را تو دادی، به ما هم بده! اين زبان، زبان ناز است. خدا البته می گويد آنها زحمت کشيدند حرف مرا گوش کردند، اين جوابش است. اما حرف، حرف نازپرور است نه نياز…

?{ #تفسیر_سوره_ق 95/09/22}

?مطالب و بیانات آیت الله جوادی آملی?
??https://telegram.me/hakimjavadiamoli

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.