✨?هنگام صرف غذا به جای دعای سفره، دعای فرج بخوانیم?✨

✨✨✨✨✨✨✨✨
#مهدویت
#دعای_فرج
#استادمحمدشجاعی

✨?هنگام صرف غذا به جای دعای سفره، دعای فرج بخوانیم?✨

?به فرموده ی یکی از بزرگان و اولیای خدا قبل و بعد غذا به جای دعای سفره، دعای فرج بخوانیم.?

?خدا رحمت کند مرحوم آقا شیخ جعفر مجتهدی را که یک پیغام فرستاده بود برای حضرت آیت الله بهاء الدینی که ایشان هم از بزرگان و اوتادی بود و با اهل بیت ارتباط خاص داشت. او مجسمه اخلاص و تهذیب بود. با این حال مرحوم آقای مجتهدی به او گفته بود که شما چرا در دعای امام زمان (علیه السلام) کوتاهی می کنید؟ چرا در نماز هایتان و قنوت نمازهایتان دعای فرج را نمی خوانید؟
آقای بهاءالدینی گفته بود که حق با شماست ما کوتاهی کردیم، چشم. فرمود: قبل از این که غذا را شروع کنید، به جای دعای سفره یعنی «اللهم الرزقنی حلال طَیِّباً واسِعاً»، دعای فرج بخوانید. قبل از این که دست به غذا ببرید. بگویید: «اللم کن لِّوَلیّک الحُجة ابن الحسن صلواتک علیه و علی آبائِه … ولیاً و حافظاً و قائداً و ناصراً و دلیلاً و عینا».
در شب بیست و سوم که بیشترین احتمال شب قدر است، این دعا وارد شده است. اصلاً اگر شب قدر انسان با امام زمان (علیه السلام) ارتباط نداشته باشد، قدر نیست. چون ملائکه و روح بر امام زمان نازل می شوند.
این ولی خدا نکته ی مهم دیگری هم فرمودند و آن این شریفه است: «وَإِذَا حُيِّيتُمْ بِتَحِيَّةٍ فَحَيُّوا بِأَحْسَنَ مِنْهَا أَوْ رُدُّوهَا إِنَّ اللَّهَ كَانَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ حَسِيبًا = و چون به شما درود گفته شد شما به [صورتى] بهتر از آن درود گوييد يا همان را [در پاسخ] برگردانيد كه خدا همواره به هر چيزى حسابرس است» (نساء/86). پس هر وقت سلامی به شما داده شد، شما جواب بهتری بدهید.
?در حدیث هم داریم که شخصی آمد خدمت رسول خدا و گفت: «سلام علیکم»، حضرت فرمود: «سلام علیکم و رحمة الله». شخص دیگری آمد خدمت رسول الله، گفت: «سلام علیکم و رحمة الله»، حضرت فرمود: «سلام علیکم و رحمة الله و برکاته»، یعنی در جواب سلام اضافه کرد؛ هر وقت به شما سلام کردند، شما جوابش را بهتر بدهید.
فرد دیگری آمد خدمت رسول الله و گفت: «سلام علیکم و رحمة الله و برکاته»، پیغمبر (صلی الله علیه و آله) فرمود: «سلام علیکم و رحمه الله و برکاته، ولی چیزی برای من نگذاشتی». چون این اخلاق برای معصوم واجب است که رعایت کند. یعنی اگر به تحیّتی سلام داده شد، دعا کند و بهتر جواب دهد. این را شما بدانید هر وقت شما می گویید: «السلام علیک یا ابا عبدالله»؛ حضرت می گوید: «السلام علیک و رحمة الله و برکاته».
لذا فرمود وقتی شما سر سفره بگویید: «اللهم کن لولیک الحجة ابن الحسن…» تا این را می گویی: «ولیاً» خدا هم برای تو می خواند و می گوید: «اللهم کن لفلانی…» او هم می گوید: «ولیاً»، ولی بهتر از تو می گوید. تو می گویی: «و حافظاً» او هم می گوید: «و حافظاً» و بهتر از تو می گوید. امام زمان هم همین دعا را برای تو خواهد خواند؛ در واقع به خودمان بر می گردد، مثل «صلوات» که وقتی می فرستید در واقع به خودتان بر می گردد.
#مقام_محمود جلسه 4
montazer.ir/node/5936
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
کانال رسمی #موسسه_منتظران_منجی عج
telegram.me/montazer_ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.