? #تاریخ_٩٥_روز_زندگی_حضرت_زهرا_س بخش ۲

.

? #تاریخ_٩٥_روز_زندگی_حضرت_زهرا_س
بخش ۲

⭕️حوادث #غدیر و ضمانت جان پیامبر

? در ایام غدیر امسال در پژوهشی با عنوان ” #غدیر در آینه تاریخ” در ۹ قسمت به بررسی کامل وقایع غدیر پرداختیم.
[متن این قسمتها، با کلیک بر روی واژه #غدیر در همین کانال در دسترس است]

در این بخش بصورت مختصر به مهمترین وقایع غدیر اشاره می‌کنیم:

✅ جبرئیل در آخرین حج پیامبر اکرم و در بازگشت به مدینه، مجددا معرفی حضرت علی ع را به پیامبر یادآور می‌شود اما شرایط ابلاغ مساعد نیست. بار دوم می‌آید، اما باز هم شرایط آماده نیست. پیامبر نگران اوضاع پس از ابلاغ این رسالت هستند.

♦️بار سوم آیه نازل می‌شود: “ای رسول ما ! آنچه بر تو نازل شده را ابلاغ کن که اگر انجام ندهی انگار #رسالت تو به انجام نرسیده، خداوند جان تو را از شرّ مردم در امان می‌دارد، و خداوند کافران را #هدایت نمی‌کند” [مائده/۶٧] در این آیه، جان پیامبر ضمانت شده است. همچنین منظور از کافر، کسی است که #حق را می‌پوشاند.

✅ پیامبر در منطقه غدیرخم توقف می‌کنند تا همگان برسند. بعد از سه روز، در خطبه‌ای طولانی، امیرالمؤمنین علی ع را بعنوان ولی و وصی و جانشین و #امام بعد از خود معرفی می‌کنند و از حاضران می‌خواهند که با ایشان #بیعت کنند. با اینکه عده‌ای #حدیث غدیر را خودشان بیان کرده‌اند، اما آن را نپذیرفته‌ و حق را پوشانده‌اند.

✅ جبرئیل در مسیر بازگشت، به پیامبر خبر می‌دهد که برخی قصد جان ایشان را کرده و می‌خواهند در منطقه عقبه، شتر ایشان را رَم بدهند. حذیفه و عمار مأمور می‌شوند تا ناقه شتر را نگه دارند. ۱۴ نفر به ایشان حمله می‌کنند اما چون خداوند ضمانت جان رسولش را کرده، این حرکت ناکام می‌ماند. [نام این افراد شاخص در کتب معتبر تاریخی آمده است] ________________________
حجةالاسلام والمسلمین #علوی_تهرانی
@Fares_ir

https://t.me/Fares_ir/1471

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.