?☘️شرط ورود به بهشت، سلامت دل است☘️?

#شرح_جامعه_کبیره
#استادمحمدشجاعی
جلسه 26؛مورخ 95/12/19

?☘️شرط ورود به بهشت، سلامت دل است☘️?

هیچ سلامتی بالاتر از سلامت دل نیست. انسان فطرتاً بر سرشت سلامتی آفریده شده است. اما وقتی در دار دنیا قرار می گیرد، با محدودیت و ذلت هایی روبرو می شود که حرکت او را به سمت ابدیت تحت شعاع قرار می دهد. از این رو، برای داشتن تولد سالم باید قواعد سلامت دل را آموخت تا از آفت و آسیب های دنیایی در امان ماند.

جایگاه انسان در هدف خلقت، جایگاه حساسی است. انسان در جایگاه اولیه اش در اوج سلامتی است. اما وقتی در دنیا قرار می گیرد، دوست دارد به خانه خودش برگردد. یعنی کشش به سمت مرکز سلامتی است و اصل سلامتی یعنی الله تبارک و تعالی.

«اله» یعنی چیزی که به سویش می رویم. «اله» انسان در بخش فوق عقل، الله تبارک و تعالی است. برای رسیدن به هدف خلقت، یک مسیر قانونی تعریف شده که حقیقی است و نه خیالی. ما در دنیا مثل جنینی که در رحم مادر باید یک زمان دقیق و قانون مندی را طی کند هستیم که باید یک مسیر قانون مندی را طی کنیم تا تولد سالمی داشته باشیم.

مسئله سلامت، مسئله حساسی است. انسان در ذات خودش سلامتی را دوست می دارد. سلامتی از محدودیت، نقص، بیماری، ذلت و… . او می خواهد از همه آنها در امان باشد.

یکی از اسماء الهی، «سلام» است. براین اساس، حرکت به سمت الله، یعنی حرکت به سمت سلام. چون هر سلامتی از ناحیه خداوند به انسان داده می شود.

مطالعه کامل در ??
montazer.ir/node/6208
?☘️?☘️?☘️?☘️?
کانال رسمی #موسسه_منتظران_منجی عج
telegram.me/montazer_ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.