⚠️ خیانت و توطئه؛ فتنه جدید با روکش احقاق حقوق قومیتی

درباره جدایی‌طلبی کردستان عراق:
⚠️ خیانت و توطئه؛ فتنه جدید با روکش احقاق حقوق قومیتی
#سعدالله_زارعی

? #همه‌­پرسی روز سوم مهرماه شمال عراق از دو منظر باید مورد مطالعه قرار گیرد. یک منظر، داخلی است و در اینجا باید اقدام گروه حاکم در اقلیم کردستان از نظر تأثیرات آن بر کشور عراق مورد ارزیابی قرار گیرد و یک منظر هم، طراحی پشت صحنه‌­ای است که به‌مرور در حال آشکار شدن است. شاید آنچه یک شخصیت مؤثر سعودی -انور عشقی- در یک اجلاسیه‌ی بین‌المللی ابراز کرد، نمایی کوچک از توطئه‌ای بزرگ باشد.

? از منظر داخلی، طراحان تجزیه‌ی کردستان عراق علی‌رغم تجربه‌­ای که از این موضوع در تلاش خانوادگی برای تجزیه‌ی قطعه­‌ا‌ی از منطقه در ایران -زمان فتنه‌ی ۹ ماهه‌ی قاضی محمد- و تجزیه‌ی قطعه‌­ای از منطقه در عراق -حد فاصل ۱۹۹۱ تا ۲۰۰۳- دارند و می­‌دانند این جدایی‌­طلبی بدون آنکه به نتیجه برسد، در درجه‌ی اول هزینه­‌ی سنگین جانی و مالی و موقعیتی برای کردها دارد و در مرتبه‌ی بعدی، شعله‌­ورکننده‌ی فتنه‌­های متعدد است، به‌جای تلاش واقعی برای بهبود شرایط زندگی مردم کُرد و حل‌وفصل اختلافات و همراهی با خیرخواهان، که مکرراً با آن‌ها وارد صحبت شده­‌اند، مقدمات جنگ و درگیری سنگین علیه کردها از یک‌سو و زمینه­­‌سازی برای مداخله‌ی فتنه­‌گران غربی را از سوی دیگر فراهم کرده است.
http://l1l.ir/2nmd
⭕️ از منظر بیرونی، نمی­‌توان تردید کرد که آمریکا، اسرائیل و عوامل وابسته‌ی به این دو، از روند منطقه و پیروزی جبهه‌ی مقاومت بر تروریسمِ تحت­‌الحمایه در منطقه راضی نیستند. کافی است نگاهی به اظهارنظرهای مقامات صهیونیستی و آمریکایی بیندازیم تا بر میزان وحشت آنان از موفقیت «نسخه‌ی بومی سپاه» پی ببریم. آنان در این یک سال در تلاش بودند تا یک جبهه‌ی سنگین بین‌المللی و منطقه‌ای علیه «سپاه و شجره‌های طیبه‌ای که در کشورهای منطقه نوید امنیت و آزادی می­‌دهند»، پدید آید و در این راه، آشکار شدن سیاهی دیگِ فتنه بر صورتشان را پذیرفتند؛ چراکه مبارزه‌­طلبی علیه سپاه در شرایطی که اگر اقدامات آن نبود، همه‌ی منطقه‌ی غرب آسیا و شمال آفریقا هم‌اینک در سیطره‌ی تروریست­‌ها و از این طریق در سیطره‌ی غربی­‌ها بود، کار دشواری بود.

✅ تحلیل‌های روز را در @khamenei_others بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.