شب قدر را قدر بدانیم:

شب قدر را قدر بدانیم:

💠 یادداشت استاد احمد عابدی -زیدعزّه- درباره #شبهای_قدر

بسم الله الرحمن الرحیم

✳️✨🌙 شب های قدر را قدر بدانیم

💠 🌙 همه عمر باید خداوند را عبادت کرد اما ماه رمضان ویژگی خاص دارد. و در کل ماه رمضان نیز شبهای قدر خصوصیت بیشتر دارد. البته شب بودن نیز عنایت دارد. توضیح حقیقت شب قدر و رابطه آن با شب و … جای خود را می طلبد. آنچه مهم است عبادت کردن در این شبها است. احیاء شب قدر به عبادت.

🌙💠 این احیا می تواند به علم و معرفت و مطالعه قرآن یا اعتقادات یا مباحث دینی باشد. و می تواند به اقامه نماز باشد یا به قرائت قرآن کریم و یا به ذکر و وِرد و تسبیح و استغفار باشد و یا به تضرّع و ابتهال و یا به زیارت و توسل و یا به روضه و ذکر فضائل اهل بیت علیهم السلام و یا به مناجات و راز و نیاز به خداوند و یا به همه اینها.

🌙💠 به هرحال آنچه مهم است «سهر» است، گرچه «سَحر» نیز مهم است اما “سهر” مهمتر است و این سهر بیداری است نه بیداری چشمِ سر بلکه بیداری دل از غفلت. و بیداری از ظاهر دنیا و توجه به باطن آن. بر روی سنگ قبری نوشته بود: «دنبال عزتی باشید که از بین نرود، عزتی که ما داشتیم اینگونه به ذلت تبدیل شد که اکنون زیر پای شما هستیم».

🌙💠 ضمنا در اعمال شب های قدر خواندن سوره روم و عنکبوت آمده است. در کتاب “الفیوض الإلهیه بشرح الألفیة الوردیه” صفحه 156 می گوید: هرکس سوره عنکبوت را بخواند در پناه و حفظ الهی خواهد بود. و هرکس سوره روم را بخواند علم و مال او زیاد می شود و خداوند به دست او عده ای را هدایت می کند.

……………………………………
کانال رسمی استاد احمد عابدی زید عزّه
🔹ارسال به دوستان فراموش نشود.

🆔 @Ahmad_aabedi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.