مبلغ ? دین آفتاب حقیقت را باز میگشاید

#تربیت_مبلّغ ۲۴

مبلغ ? دین آفتاب حقیقت را باز میگشاید و در برابر دید ? حق بینان قرار میدهد حالا چرا آفتاب را انتخاب کردند در اصطلاح امروز تبلیغات ? یعنی مردم را نسبت به چیزی جلب کردن تبلیغ در اصطلاح ما تبلیغ قرآن ? است یعنی رساندن واقعیت که همان به معنای حقیقت است به ذهنهای مردم و آنها را از بی خبری خارج کردن.
بعد آیه ای ? که میاورد خیلی مهم است آدم میفهمد که واقعاً(اللَّهُ أَعْلَمُ حَيْثُ يَجْعَلُ رِسالَتَهُ) چطوری این آقا نائب امام زمان شده چطوری ولی امر مسلمین شده ببینید(وَ مَنْ أَظْلَمُ مِمَّنْ كَتَمَ شَهادَةً عِنْدَهُ مِنَ اللَّهِ) چه کسی ظالمتر ? از کسی هست که شهادتی را از خدا ? کتمان بکند.
چرا شهادت را به کار برد؟ شهادت یعنی مبلغ ? وقتی دارد یاد میدهد به دیگران نباید دین را توصیف بکند فقط بلکه باید به شهود برساند همان حرفی که چند دقیقه قبل ? زدم یعنی باید وجودیش بکند شهودیش بکند.
چون دین براساس حداقل سه تا شهادت هست بیشتر شهادتهایش ولی حداقل سه تا شهادت را باید مبلغ را بتواند جا بیندازد
تا این سه شهادت جا نیفتد سنگ بنایی ندارید شما هیچ سنگ بنایی ندارید ? 1 ـ (اَشهَدُ اَن لا اِلهَ اِلاَّ الله) که این انسانشناسی ?? میخواهد بدون انسانشناسی شما نمیتوانید تثبیت شهادت بکنید فقط میتوانید خدا را ذهنی اثبات بکنید.
اول باید بتوانید در وجود مخاطب خودتان این را جا بیندازید که(اشهد ان لا اله الا الله) و خودش هم گواهی بدهد رد هم نکند این خیلی مهم است شهادت ? 2 ـ نبوت هم شهودی است(اَشهَدُ اَنَّ مُحَمَّداً رَسولُ الله اَشهَدُ اَنَّ اَمیرالمؤمنین عَلیاً ولی الله) بحث عصمت بحث خانواده آسمانی بحث چهارده معصوم که قرآن ? این همه روی آن تأکید کرده
میخواهی بروی خواستگاری میبینی دختری که الان میخواهی انتخاب بکنی دختر خیلی خوبی است مذهبی ?? است چادرش را سفت میگیرد اما دین برایش تثبیت شده نیست بیشتر مخاطبان ما اینطوری هستند که دین برایشان شهودی نشده.
شهود غیر از اثبات عقلی ? است شهود یعنی میبینم یافتن شما اول باید این سه تا را جا بیندازید اگر کسی نتواند لا اله الا الله ? را جا بیندازد نبوت را جا نیندازد و ولایت را هر چه آموزش میدهد ساختمانی ? که دارد میسازد پایه هایش سست است.
که همه این پایه الله نبی و امام میاید روی پایه چهارم که از آن سه تا مهمتر است یعنی ضروری تر است نه مهمتر ضروری تر است و آن انسان شناسی است .

? استاد محمد شجاعی

♦️توجه: متن بالا? خلاصه و چکیده کلیپ صوتی ” تربیت مبلغ ۲۴ ” می باشد.
???
? @montazer_moalleman

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.