🔰 سیر تحول #جنبش_دانشجویی_انقلابی

🔰 سیر تحول #جنبش_دانشجویی_انقلابی

1️⃣ تسخیر سفارت آمریکا یا لانه جاسوسی؛ حرکتی تمدن‌ساز که ریشه‌ی دیپلماسی و سیاسی آمریکا در ایران را قطع کرد.

2️⃣ حرکت دانشجویان پیرو خط امام، به فرماندهی شهید حسین علم الهدی. عمده‌ی این عزیزان در هویزه به شهادت رسیدند. مابقی، وارد جهاد سازندگی و جبهه‌ها شدند و تا به امروز در این مسیر هستند. اما برخی‌شان نیز بعدها به انقلابیون پشیمان پیوستند.

3️⃣ مبارزه دانشجویان با سه ایدئولوژی:
کمونیسم، صهیونیسم، لیبرالیسم و کپیتالیسم (براساس افقی که امام خمینی(ره) معلوم نموده و فرمودند: ما سه ایدئولوژی جهانی کمونیسم، صهیونیسم و کپیتالیسم را نابود می‌کنیم)
پس از زدوده شدن این سه ایدئولوژی است که فرصت اداره جهان با ایدئولوژی اسلام فراهم خواهد شد.

4️⃣ مطالبه #عدالت، چهارمین مرحله سیر دانشجویی انقلابی است که به مبارزه با جریان سرمایه‌داری و تأمین الگوی جایگزین سیستم لیبرالی سپری می‌شود. یک وجهه عدالت خواهی جنبش دانشجویی انقلابی تحول در علوم انسانی است. در این عرصه، تنها دانشجویان انقلابی فعالیت می‌کنند. تاکنون دغدغه‌ی هیچ یک از وزرای علوم، تحول در حوزه علوم و بویژه علوم انسانی نبوده است.

5️⃣ #تمدن_نوین_اسلامی. طرحی که امام خمینی(ره) به جوانان عرضه کردند؛ از آنها خواستند تا خودشان را برای تحقق تمدن نوین اسلامی مهیا سازند. گرچه این افق برای جریان لیبرال‌ داخلی بسیار خنده‌دار است، اما انسان‌های تراز جریان انقلابی که برای پیاده شدن اسلام سرشان را می‌دهند، برای تحقق این ایده امام خمینی(ره) پیش می‌روند.

🔶🔸شانزدهم آذر، #روز_دانشجو بر دانشجویان سلطه‌ستیز، مبارک باد🌷

مرجع نشر سخنرانی های استاد حسن عباسی
🌐 @dr_abbasi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.