?فتنه‌های قبل از ظهور، شبیه امتحا‌‌ن‌های

?فتنه‌های قبل از ظهور، شبیه

امتحا‌‌ن‌های بعد از بعثت پیامبر است

?چرا بعضی‌ها قبل از بعثت، مؤمن بودند اما وقتی پیامبر آمد کافر شدند؟

? #تاریخ_بعثت و #عصر_ظهور – جلسه نهم

➖بعضی‌ها قبل از بعثت پیامبر، مؤمن بودند(به دین گذشتۀ خود مؤمن بودند) و منتظر آخرین پیامبر بودند تا با یاریِ او بر کافران غلبه کنند «كانُوا مِنْ قَبْلُ يَسْتَفْتِحُونَ عَلَى الَّذينَ كَفَرُوا» اما وقتی پیامبر آمد و او را دیدند، کافر شدند!

➖چرا بعضی‌ها با دیدن پیامبر و چند کلمه گفتگو، ایمان می‌آوردند(مثل ابوذر) اما بعضی‌ها با اینکه از قبل منتظر ظهور پیامبر بودند، با دیدن ایشان کینه‌ و نفرت از او به دل می‌گرفتند!

➖ما باید بدانیم چرا این‌طور می‌شود؟ اگر این را ندانیم، نمی‌فهمیم علت درگیری‌های بین مؤمنین و شیعیان در آخرالزمان چیست؟ فرموده‌اند در آخرالزمان، کار به‌جایی می‌رسد که شیعیان همدیگر را تکفیر می‌کنند (غیبت نعمانی/ص206)

➖این یک نظریه است که فتنه‌های قبل از ظهور، شبیه همان امتحا‌‌ن‌های بعد از بعثت پیامبر است. یعنی آن اتفاق‌هایی که زمان پیغمبر افتاد باید قبل از ظهور امام‌زمان(ع) هم بیفتد؛ کمی از آن‌هم برای بعد از ظهور است.

➖مخالفت با پیامبر در ابتدای بعثت، از جنس اتفاق‌هایی است که در یک جامعۀ مذهبی می‌افتد چون مکه یک شهر مذهبی بود. بدیِ مخالفان پیامبر هم از جنس بدی‌ای است که در جامعۀ شیعی امروز موجب می‌شود برخی در مقابل تشیّع اصیل بایستند.

??صوت و متن کامل:
? Panahian.ir/post/6770
? #تاریخ_بعثت و #عصر_ظهور در گفتگو با علیرضا پناهیان

@Panahian_ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.