#دهه_فجر | انقلاب اسلامی

? #چکیده_سخنرانی

?? #دهه_فجر | انقلاب اسلامی

◽️ حقیقتا امام خمینی (ره) روح خدا بود و اسم کاملا با مسمی تطابق داشت که در آن دوران روح خدا دمیده شد و حیات ایجاد کرد.

◽️امام خمینی بعد از ۱۴۰۰ سال حاکمیت الهی ایجاد کرد.
? حاکمیت الهی در هر فکری و در هر فعلی و قدمی برای ما با زمانی که حاکمیت الهی برقرار نباشد تفاوتش از زمین تا آسمان است. چون نفس کشیدن در این حاکمیت نیز عبادت است.

? قدر این نعمت را بدانیم. اگر نعمتی رو کرد و قدر دانسته نشد و پشت کرد، دیگر برنمی گردد یا خیلی کم است که برگردد.

◽️ الان دورانی است که خدا تضمین نکرده است این نعمت در هر صورتی باقی می‌ماند. اگر ما شاکر باشیم این نعمت باقی می ماند و هر ثمری که در ادامه این حاکمیت ایجاد بشود، نصیب کسانی می شود که آبی پای این درخت ریخته اند تا این درخت به ثمرات بیشتری برسد.

? نگوییم ممکن است ظلمی هم بشود، سختی ای هم به وجود بیاید، آن کسی که این درخت را آبیاری می کند در مزایا و کمالات این درخت شریک است.

◽️ اگر کسی در عرصه جهانی و مقاومت نگاه بکند می بیند که این درخت چقدر بالیده است و بزرگ شده است و ثمرات دارد و تنه می زند به تنه ابرقدرت‌ها.

? یک روزی به ما می گفتند که برای گرفتن سیم خاردار هم باید ناز ما را بکشید تا در جنگ به شما بدهیم، امروز از ما تقاضا و درخواست می کنند، تهدید می کنند، تطمیع می کنند که به ابرقدرتی مثل روسیه سلاح ندهید. اگر شما به او سلاح بدهید جریان جنگ روسیه و اوکراین عوض می شود.

? این نشان می دهد که این درخت دارد قدرت پیدا می کند. تازه این نماد ظاهری است که دارد جلوه می کند و الّا اگر ما می توانستیم پهناوری جنگ فرهنگی را تحلیل بکنیم که چطور این انقلاب ما مقابل هجوم فرهنگی لیبرالیستی ایستاد.

? اینها گفتمان لیبرالیسم را آخرین گفتمان دنیا معرفی می کردند، انقلاب این را به چالش کشید و مقابله کرد و آن را رو به افول برد و الان دارد گفتمان انقلاب غالب می شود و گفتمان انقلاب در دنیا مطرح می شود و این حقیقت است که بسترسازی ظهور است.

◽️ البته سختی و هزینه هم دارد همچنان که انبیا هیچ کدام بدون سختی به نتیجه نرسیدند.

?حواسمان باشد هر ناسپاسی رابطه ما را قطع یا کم کرده است. در عین اینکه انسان باید دنبال نقد صحیح باشد در جایی که لازم است اما شاکر بودن و قوت دادن به این انقلاب جزو وظیفه های اصلی ماست.

? شیعه در دوران آخرالزمان در اوج ظلمت و تاریکی که اینها ایجاد کرده بودند نوری است که می درخشد و روحی است که حیات می دهد به تن های مرده.

?? اگر این حاکمیت باقی ماند و ما درست به نسل بعدی تحویل دادیم خدای سبحان هم به آن مدام برکات بیشتر می دهد ولی اگر ما آن را ضعیف کردیم باید پاسخگوی نسل های آینده باشیم که چرا ظهور دیرتر محقق شد و ما از برکات ظهور کمتر استفاده کردیم.

? #استاد_عابدینی
? ۱۲ بهمن ۱۴۰۱

✅ مرکزتنظیم‌ونشرآثاراستادعابدینی
? TAMHIS.IR | @Abedini

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.