شبکه‌سازی قدرتمند امام کاظم علیه السلام

شبکه‌سازی قدرتمند امام کاظم علیه السلام

?از زمان امام کاظم تا امام حسن عسکری علیهما السلام نزدیک به ۱۱۲ سال است، با این وجود تعداد کمی نامه به ما رسیده است. یکی از دلایلش این بود که حضرات به شیعیان آموزش‌هایی می‌دادند؛ علی‌الخصوص آموزش حیطه‌بندی و راز‌داری.

?در زمان امام کاظم، حکومت هر کاری کرد نتوانست شبکه را متزلزل کند، اول سر‌شبکۀ بعد از امام را‌ زدند، اما شبکه کارش را انجام می‌داد، گفتند این دفعه باید خود امام را بزنیم. فلذا حضرت را حبس کردند؛ در واقع رأس هرم و رأس شبکه را جدا‌ کردند. البته می‌دانستند که این دور‌ماندن چه آثار سوئی می‌تواند برایشان داشته باشد، اما با یک روش‌های ارتباطی، شبکه توانست خودش را زنده نگه دارد. ساختار و روش‌هایی بلد بودند که ما هم دقیقاً نمی‌دانیم چیست!

?دستگیریِ امام کاظم به حدی حساس بود که شخص خلیفه خودش برای این کار به مدینه آمد. امام را برای زندانی کردن با دو پوشش فرستادند؛ یک فردی را شبیه امام گریم کردند با همان لباس و همان هیبت امام و به سمت بصره بردند، یک نفر دیگر را هم به سمت کوفه بردند. یکی از آنها را که نمی‌دانیم چه کسی بود، به بغداد (پایتخت) فرستادند، که‌ هارون توسط گارد امنیتی خودش حفاظت کند، تا مطمئن شود نفوذی ندارد. تیم اطلاعاتیِ خود شخص خلیفه، کار حفاظت از امام را بر ‌عهده گرفت. این نشان می‌دهد که اوج تدابیر امنیتی بوده است.

?یک یهودی به اسم اسرائیل‌بن‌شاهاک را که طبعاً اعتقادی به حضرات نداشت و قبلاً هم در شیعه‌کُشی ید طولایی داشت، به عنوان زندانبان حضرت گذاشتند و در آخر هم همین فرد حضرت را به شهادت رساند.

?حفاظت فیزیکی زندان بسیار ویژه بود. زندان فقط یک در داشت و چند نگهبان، توأمان نگهبانی می‌دادند که امکان تبانی فراهم نشود.‌ این اوج ترس از موسی‌بن‌جعفر را نشان می‌دهد. این یعنی باور اینکه یک شبکه‌ای در بیرون فعال است و مغز متفکر آن شبکه اینجاست و هر نوع ارتباطی را باید قطع کنند تا بتوانند آن شبکه را بزنند.

?نکتۀ عجیب این است که با این وجود نامه‌های حضرت از زندان به بیرون می‌رفت و نامه‌های مردم در زندان به دست امام می‌رسید! جهت‌گیری‌ها و دستورالعمل‌ها و نگرانی‌های حضرت به شیعیانشان منتقل می‌شد، و این فوق‌العاده ا‌ست. حتی در مواردی حضرت، شبانه از زندان خارج می‌شدند و می‌رفتند در جلسه‌ای شرکت می‌کردند و دوباره برمی‌گشتند! ذهنتان هم سمت طی‌الارض و این چیز‌ها نَرود! این یعنی حضرت در تمام این تیم‌ها و افراد نفوذی ‌داشتند، که هیچ‌وقت هم معلوم نشد اینها چه کسانی بودند.

برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع:

✅ سازمان سری شیعه – جلسه دهم
? ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
?تهران

#امام_کاظم
#مذهبی

#متن_کوتاه

? لینک دانلود سخنرانی (https://eitaa.com/masaf/49764)

? واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا)
? @Masaf_Nevis

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.