بررسی و ویژگی‌های دشمنان امام حسین علیه السلام…

بررسی و ویژگی‌های دشمنان امام حسین علیه السلام…

1⃣ #شناخت_دشمنان_امام | قسمت اول (مقدمه)

  برای اینکه شناخت درستی از حسین علیه‌السلام و عاشورایش داشته باشیم باید دو سوی ماجرا را باهم ببینیم…
عاشوراشناسی بدون شناخت دشمنان حسین علیه السلام راه به جایی نمی‌برد بالاخره یک سوی ماجرا را کسانی تشکیل می‌دادند که برای نزدیک شدن به خدای خود در ریختن خون حسین علیه‌السلام از هم سبقت می‌گرفتند.

🔎 برای فهم بهتر عاشورا باید از لایه‌های رویی شخصیت دشمنان حضرت علیه‌السلام عبور کنیم و به بررسی لایه‌های زیرین شخصیت آنان بپردازیم.

📖 دشمنان حسین علیه‌السلام را باید شناخت تا مبادا آن‌ها ما را خودمانی حساب کنند تا مبادا اخلاق و منشمان کپی برابر اصل لشکر عمر سعد باشد. جبهه مقابل حسین علیه السلام را باید شناخت تا تکلیفمان را با خودمان یکسره کنیم؛ در نیمه حسینی عالم هستیم یا نیمه یزیدی…

☀️ بازندگان و جاماندگان واقعه عاشورای سال شصت و یک را باید شناخت تا مبادا به هنگام ظهور امام زمان علیه‌السلام به مشکل آنان دچار شویم. سفیانی‌ها بیش از اینکه از نژاد بنی‌امیه باشند اخلاق و مرامشان اموی است منتظر مهدی علیه السلام تلاش می‌کند تا یزیدیان را بشناسد و به رسم آموختن ادب از بی‌ادبان صف خود را از آنان جدا نماید.

2⃣ #شناخت_دشمنان_امام | قسمت دوم

🌥 جهل اساسی ترین مشکل دشمنان امام حسین علیه‌السلام…
گاهی می‌پرسند امام حسین چرا قیام کرد؟
پاسخ این پرسش خیلی راحت است؛ وقتی مردم حاضرند هر کسی را بر جایگاه خلافت رسول الله بنشانند؛ وقتی مردم دنیایشان را با هیچ چیز معامله نمی‌کنند، وقتی امام حسین علیه‌السلام می‌بیند که ابرهای جهالت آسمان زندگی مردم را تیره و تار کرده است و فرصت دیدن خورشید حقیقت را از آنان گرفته، اینجاست که امام تصمیم می‌گیرد خون قلبش را به پای درخت اسلام بریزد.

🔑 جهل، شاه کلید بدبختی دشمنان امام حسین…
برخی کلیدها تنها به یک قفل می‌خورند، ولی برخی شاه کلیدند. یکی از این شاه کلیدها همین جهالت است که در هر شر و نکبتی را به روی انسان می‌گشاید.
مشکل اصلی لشکریان عمر سعد همین جهالت و نفهمی‌شان بود.

❓ منظور از جهل چیست؟
جهل در اینجا به معنای نداشتن اطلاعات و معلومات نیست. جهل در مقابل عقل است نه علم. چه بسیارند کسانی که عالم هستند، معلومات دارند اما اعتقادشان، اخلاقشان، رفتارشان جاهلانه است. عمر سعد کسی است که حسین را به خوبی می‌شناخت. روزی هم که جنگ با امام را به او پیشنهاد دادند از سر شب تا صبح خواب به چشمانش نیامد.

📚 برگرفته از کتاب سیه‌رویان

☑️ واحد مهدویت مصاف (مهدیاران)
@Mahdiaran

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.