عناوين كلي جلد سوم :
تفسير آيه«يا ابت انى قد جائنى من العلم ما لم ياتك فاتبعنى اهدك صراطا سويا»
تفسير آيه «و من اضل ممن اتبع هواه بغير هدى من الله ان الله لا يهدى القوم الظالمين»
تفسير آيه «فلا اقسم بالشفق…لتركبن طبقا عن طبق»
تفسير آيه «ان الذين آمنوا و عملوا الصالحات اولئك هم خير البرية»
تفسير آيه «و من يطع الله و الرسول فاولئك مع الذين انعم الله عليهم من النبيين و الصديقين و الشهداء و الصالحين و حسن اولئك رفيقا»
تفسير آيه «من يطع الرسول فقد اطاع الله»
تفسير آيه «انما يريد الله ليذهب عنكم الرجس اهل البيت و يطهركم تطهيرا»
درس سى و يكم: تفسير آيه«يا ابت انى قد جائنى من العلم ما لم ياتك فاتبعنى اهدك صراطا سويا»
-
لزوم متابعت عامى از عالم
-
رجوع شيعيان به امام محمد تقي بعد از شهادت حضرت رضا عليهما السلام
-
مردن در حال عدم شناخت امام، مردن جاهليت است
-
حديث جابر درباره ائمه اثناء عشر
-
درباره علم غيب ائمه عليهم السلام
بازگشت به عناوين کلی
درس سى و دوم : تفسير آيه «و من اضل ممن اتبع هواه بغير هدى من الله ان الله لا يهدى القوم الظالمين»
-
بحث در مفهوم مرگ جاهلى
-
در هر زمان مردم مكلف به شناخت امام خود هستند
-
منازعه حضرت سجاد عليه السلام با محمد بن حنفيه در امر امامت
-
اخبار غيبي امير المؤمنين عليه السلام به شهادت خود
بازگشت به عناوين کلی
درس سى و سوم : تفسير آيه «فلا اقسم بالشفق…لتركبن طبقا عن طبق»
-
حوادث واقعه در امم گذشته، در امت اسلام نيز پيدا خواهد شد
-
احاديث راجع به افتراق امت پس از رسول الله
-
اخبار غيبي امير المؤمنين عليه السلام در جنگ نهروان
بازگشت به عناوين کلی
درس سى و چهارم و سى و پنجم :تفسير آيه «ان الذين آمنوا و عملوا الصالحات اولئك هم خير البرية»
-
شأن نزول آيه ‹‹ خير البريه ›› امير المؤمنين عليه السلام است
-
احاديث اهل سنت در تفسير آيه ‹‹ خير البريه ›› به امير المؤمنين و شيعه او
-
روايت ‹‹ إنّ علياً و شيعته هم الفائزون ›› در مدارك اهل سنت
-
روايات اهل سنت راجع به شيعيان امير المؤمنين
-
پيروى شيعيان على عليه السلام از رسول خدا صلي الله عليه و آله
-
نامگذارى شيعه بر پيروان على توسط خود رسول الله بوده است
-
تشيع يك فرقه خاص از اسلام نيست، بلكه حقيقت اسلام است
-
اسامى گروهى از شيعيان امير المؤمنين از صحابه و تابعين
-
علت عظمت و كرامت شيعه
-
در احوال مستضعفين از سنىها و عاقبت كار آنان
بازگشت به عناوين کلی
درس سى و ششم و سى و هفتم : تفسير آيه «و من يطع الله و الرسول فاولئك مع الذين انعم الله عليهم من النبيين و الصديقين و الشهداء و الصالحين و حسن اولئك رفيقا»
-
معيت و اتحاد معنوي ميان ارواح مؤمنين و ائمه معصومين عليهم السلام
-
صفات و نشانههاى شيعه اهل البيت عليهم السلام
-
طرد حضرت رضا عليه السلام جماعتي را كه ادعاي تشيع نمودند و تعليم آنها
-
خطبه امير المؤمنين عليه السلام در صفات شيعه
-
روايت امام صادق عليه السلام در اوصاف شيعه
-
خطبه امير المؤمنين عليه السلام در اوصاف شيعه و مرگ همام
بازگشت به عناوين کلی
درس سى و هشتم و سى و نهم : تفسير آيه «من يطع الرسول فقد اطاع الله»
-
مراد از جماعت، اهل حقند اگر چه اندك باشند
-
شيعه اهل سنت رسول خداست و رفض باطل است
-
اختلاف شيعه با عامه در اصول و فروع است
-
بدعتهاي عمر
-
برخي اختلافات شيعه با اهل سنت در اصول و فروع
-
جهت مخالفت شيعه با عامه در فروع
-
متن فتواي شيخ محمود شلتوت در جواز پيروي از مذهب شيعه
-
تشيع سلطان محمد خدا بنده در نزد علامه حلي
بازگشت به عناوين کلی
درس چهلم تا چهل و پنجم : تفسير آيه «انما يريد الله ليذهب عنكم الرجس اهل البيت و يطهركم تطهيرا»
-
اسامي كتب عامه كه آيه تطهير را راجع به اصحاب كساء ميدانند
-
احاديث اهل سنت و شيعه راجع به شأن نزول آيه تطهير
-
استشهاد رسول اكرم و حضرت مجتبي به آيه تطهير
-
احتجاجات امیر المومنین علیه السلام به آیه تطهیر راجع به خود
-
سوم – استشهاد حضرت فاطمه زهراء به آيه تطهير راجع به فدك
-
چهارم – استشهاد حضرت امام حسن عليه السلام به آيه تطهير
-
پنجم – استشهاد حضرت سيد الشهداء عليه السلام به آيه تطهير
-
ششم – استشهاد حضرت سجاد عليه السلام به آيه تطهير
-
هفتم – استشهاد حضرت زينب عليها السلام در مجلس ابن زياد به آيه تطهير
-
-
هشتم – استشهاد حضرت فاطمه صغرى به آيه تطهير در شهر كوفه
-
نهم – استشهاد عبد الله بن عفيف ازدى استبه آيه تطهير
-
دهم – استشهاد حضرت امام رضا عليه السلام به آيه تطهير در مقابل مامون
-
يازدهم – استشهاد سعد وقاص به آيه تطهير در مقابل معاويه
-
دوازدهم – استشهاد ابن عباس به آيه تطهير در نزد نه نفر وارد شونده
-
سيزدهم – استشهاد ام سلمه به آيه تطهير
-
چهاردهم – استشهاد واثلة بن اسقع استبه آيه تطهير
-
تواتر احاديث در نزول آيه تطهير درباره پنج تن
-
زنان پيامبر مصداق اهل بيت نيستند
-
تفسير آيه شريفه تطهير
-
عصمت اهل بيت عاليترين درجه عصمت است
-
مراد از رجس در آيه تطهير
-
شبهات وارده پيرامون آيه تطهير و پاسخ آنها
|