7 – چگونگى صلوات فرستادن

بخش دوم سيره معصومين در فرستادن صلوات

7- چگونگى صلوات فرستادن
عبدالرحمن بن كثير مى گويد: به امام صادق – عليه السلام – عرض كردم :
ما در وقت صلوات فرستادن چه بگوييم ؟
فرمود بگوييد:
اللهم انا نصلى على محمد نبيك و على آل محمد كما امرتنا به و كما انت صليت عليه .
سپس فرمود: ما نيز چنين صلوات مى فرستيم .
8 – شرط استجابت دعاى امت پيامبر
شخص يهودى خدمت امير المؤ منين على – عليه السلام – آمد، و از فضل خاتم الانبياء – صلى الله عليه و آله – بر ساير انبياء – عليهم السلام – سؤ ال نمود، و گفت كه حق تعالى ملايكه را به سجده آدم – عليه السلام – امر كرد.
آن حضرت فرمود: افضل از آن را به محمد – صلى الله عليه و آله – كرامت نموده ؛ زيرا كه خود بر او صلوات فرستاد، و به ملايكه امر فرمود كه بر او صلوات فرستند، و عبادت عباد را تا روز قيامت ، در صلوات بر آن حضرت قرار داد، و فرمود كه : ان الله و ملائكته يصلون على النبى يا ايها الذين آمنوا صلوا عليه و سلموا تسليما و هر كه در حال حيات يا بعد از وفات آن حضرت ، بر او صلوات فرستد، حق تعالى به هر صلواتى ده صلوات بر آن كس مى فرستد، و ده حسنه به او عطا مى فرمايد.
و هر كه بعد از وفات آن جناب ، بر او صلوات فرستد، آن حضرت مطلع مى شود و بر آن كس صلوات و سلام مى فرستد، مثل صلواتى كه فرستاده است و حق سبحانه و تعالى ، دعاى امت او را، در هر چه از پروردگار سؤ ال نمايند، موقوف مى دارد و به اجابت نمى رساند، تا آن كه بر آن حضرت صلوات فرستند. و اين برزگ تر و عظيم تر است از آن چه به آدم – عليه السلام – عطا فرمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.