مهمترين وقايع دوران جواني پيامبر (ص) 2

مهمترين وقايع دوران جواني پيامبر (ص) 2
آشنايي و ازدواج با بانوي نمونه قريش خديجه کبري (ع) نـخـسـتـيـن زنـي كه افتخار همسري پيامبر اكرم را يافت , خديجه بنت خويلدبود. حضرت مـحمد(ص) پيش از رسيدن به مقام رسالت , در سن 25 سالگي با اين بانوي بزرگوار ازدواج نمود.
خـديـجـه كـبـري (ع) بـا موقعيت و اموال خويش , خدمات شاياني به پيامبر اكرم (ص) در اظهار رسالتش كرد. اين بانوي بزرگ , از افتخارات زنان عالم است و در رديف بانوان قدسي , همانند مريم و آسـيـه , قـرار دارد. پيامبر اكرم (ص)به احترام خديجه كبري (ع) تا هنگامي كه وي زنده بود, با هـيـچ زن ديگري ازدواج نكرد. همو بود كه دردها و رنج هاي پيامبر(ص) را, كه سران شرك و كفر متوجه آن حضرت مي كردند, تسلي داده و او را در رسالت و نبوتش ياري مي داد.
خـديجه كبري (ع) به خاطر مقام و منزلتي كه در اسلام به دست آورده بود, موردلطف و عنايت مـخـصوص پروردگار جهانيان قرار گرفت . به همين جهت روزي جبرئيل امين به محضر پيامبر اكـرم (ص) شـرفـيـاب شـد و گـفـت : اي مـحمد! سلام خدا رابه همسرت خديجه برسان . پيامبر اكـرم (ص) بـه هـمـسـرش فـرمـود: اي خديجه ! جبرئيل امين از جانب خداوند متعال به تو سلام مي رساند. خديجه گفت : اللّه السلام و منه السلام و علي جبرئيل السلام .
حضرت خديجه (ع) در ايام همسري با پيامبر(ص) از احترام ويژه رسول خدا(ص) برخوردار بود و پـيامبر(ص) نيز همسري مهربان و وفادار براي اوبود. آن حضرت پس از وفات خديجه (در رمضان سال دهم بعثت ) همواره از او به نيكي ياد مي كرد
پرسمان دانشجويي : http://ahlebayt.porsemani.ir ، خاندان عصمت ، سيد تقي واردي ، کتابخانه سايت تبيان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.