علي (ع) نخستين مسلمان و وصي رسول خدا (ص) 2

علي (ع) نخستين مسلمان و وصي رسول خدا (ص) 2
وقتي كه مهمانان حاضر شدند و از غذا خوردند، ابولهب فهميد كه مجلس براي دعوت به رسالت پيامبر (ص) تشكيل شده است خواست مجلس را بهم بزند، ولي دفاع و نگهباني ابوطالب از يكسو، و پيشدستي پيامبر (ص) براي اعلام از سوي ديگر، نقشه ابولهب را نقش بر آب كرد، پيامبر (ص) دعوت خود را اين گونه شروع نمود:
« اي فرزندان عبدالمطلب !من از جانب خدا به سوي شما بشارت دهنده و ترساننده ، فرستاده شده ام ، به من ايمان بياوريد و مرا ياري كنيد تاهدايت شويد، تا در دنيا سرور عرب و عجم گرديد و درآخرت اهل بهشت شويد.
اي بستگانم !هيچكس مانند من براي خويشان خود، چنين ارمغاني نياورده ، من خير و سعادت دنيا و آخرت شما را آورده ام آيا كسي هست كه با من برادري كند و از دين من پشتيباني نمايد،تا خليفه و وصي من گردد، و در آخرت نيز با من در بهشت باشد؟»
سكوت مرگبار سراسر مجلس را فراگرفت ، ولي ناگهان نوجواني اين سكوت را شكست و او علي (ع) بود (كه در حدود 13 سال داشت ) برخاست و گفت : « اي رسول خدا! من تو را ياري مي كنم » رسول خدا (ص) فرمود: بنشين ! بار دوم باز پيامبر (ص) دعوت خود را ابلاغ كرد، هيچكس پاسخ نداد، جز علي (ع) بار سوم نيز اين دعوت تكرار شد، و تنها علي (ع) پاسخ مثبت داد.
در اين هنگام پيامبر (ص) فرمود:
ان هذا اخي و وصيي و خليفتي عليكم فاسمعوا له و اطيعوه :
« اين – اشاره به علي (ع) – برادر و وصي و جانشين من بر شما است ، سخنان او را گوش دهيدو از او اطاعت كنيد»

برگرفته از کتاب « داستانهاي شگفت انگيز از چهارده معصوم ، محمد محمدي اشتهاردي

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.