مباهات حضرت علي به همسري فاطمه (ع)

مباهات حضرت علي به همسري فاطمه (ع)
شخصيت بزرگي چون علي (ع) به همسري فاطمه (ع) افتخار مي‌کند و همسري با او را براي خود فضيلت و ملاک برتري بر ديگران و شايستگي پذيرش مسئوليت‌هاي سنگيني چون رهبري جهان اسلام مي‌داند. برخي از موارد که حضرت براي اثبات حقانيت خود به داشتن همسري فاطمه (ع) استناد فرموده‌اند عبارت است از:

* در پاسخ نامه‌اي به معاويه از جمله فضيلت‌ها و امتيازهايي که حضرت به آن اشاره مي‌فرمايند اين است که «بهترين زنان جهان از ماست و حمالة الحطب و هيزم کش دوزخيان از شماست.»

* در جريان شوراي شش نفره که خليفه دوم براي جانشيني وي را تعيين کرده بود حضرت خطاب به ساير اعضا فرمود: «آيا در بين شما به جز من کسي هست که همسرش بانوي زنان جهان باشد؟» همگي پاسخ دادند: نه.

* حضرت علي (ع) در ضمن پاسخ به نامه ديگر معاويه مي‌نويسد: «دختر پيامبر (ص) همسر من است که گوشت او با خون و گوشت من در هم آميخته است. نوادگان حضرت احمد(ص)، فرزندان من از فاطمه (ع) هستند، کداميک از شما سهم و بهره‌اي چون من دارا هستيد.»

* در جريان سقيفه حضرت ضمن برشمردن فضايل و کمالات خويش و اين‌ که بايد بعد از پيامبر، او رهبري و هدايت جامعه اسلامي را عهده‌دار شود به ابوبکر فرمود: «تو را به خدا سوگند مي‌دهم! آيا آن کس که رسول خدا او را براي همسري دخترش برگزيد و فرمود خداوند او را به همسري تو [علي] در آورد من هستم يا تو؟ ابوبکر پاسخ داد: تو هستي.
http://www.hawzah.netپاسدار اسلام، شماره 284، فاطمه(ع) به روايت معصوم(ع)، حجة الاسلام عسکري اسلامپور.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.