قائم (عج) از نسل امام حسين (ع)

قائم (عج) از نسل امام حسين (ع)
در مورد آنكه چرا قائم آل محمد – (ص) – از نسل حسين – (ع) – زاده شده و از اولاد امام حسن – (ع) – زاده نشده و چه علل و عواملي باعث شده كه ذريه حسين – (ع) – به اين افتخار نايل شوند، بحث هايي شده ؛ليكن آنچه از اخبار استفاده مي شود حادثه كربلا اين امتياز و فضيلت را به فرزندان حسين اختصاص داده .
ابن شهر آشوب در مناقب از عبد الرحمن بن مثناي هاشمي نقل كرده كه وي گويد، به امام صادق – (ع) – گفتم : از كجا فضيلت و برتري به اولاد حسين – (ع) – نسبت به فرزندان امام حسن – (ع) – آمده ؟ در حالي كه هر دوي آنان در يك ماجرا جريان داشتند؟
فرمود: مگر اعتقاد نداريد آنچه را من مي گويم ؟ بدانيد كه همانا جبرئيل بر رسول خدا فرود آمد و از تولد حسين و كشته شدن او خبر داد و سه مرتبه اين خبر تكرار شد. رسول خدا گفت : من چنين فرزندي را نمي خواهم . آنگاه پيغمبر اكرم علي را طلبيد و او را مطلع ساخت . علي هم همان كلمه را گفت كه من به احتياج ندارم و به فاطمه – (ع) – مطلب را گفتند، او هم اظهار بي ميلي نمود.
سپس جبرئيل نازل شده و فرمود: اين پسر و فرزندان او وارث من و پيشوايان دين من خواهند بود. فاطمه عرض نمود: اي پدر! به قضاي خدا رضا دادم . پس به حسين – (ع) – حمل يافت و بعد از شش ماه او را فرو گذاشت و فرزند شش ماهه اي زنده نمانده جز حسين – (ع) – و عيسي و به روايتي يحيي .( ناسخ التواريخ ، ج 6، ص 4. )
فضائل و سيره امام حسين – (ع) – در كلام بزرگان – مؤ لف : عباس عزيزي – http://www.ghadeer.org/site/dowran/masomin/f_hosein/fehrest.htm

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.