امام باقر (ع) و حيات دوباره مرد شامي

امام باقر (ع) و حيات دوباره مرد شامي
يكي از اهالي شام كه به امام محمّد باقر (ع) بسيار علاقه مند بود و هر چند وقت يك بار به ملاقات و زيارت آن حضرت مي آمد، در يكي از زيارت هايش پس از گذشت چند روزي در شهر مدينه منوّره مريض شد و در بستر بيماري و در شُرف مرگ قرار گرفت ، به يكي از دوستان خود گفت :
همين كه من از دنيا رفتم ، به حضرت ابو جعفر محمّد بن عليّ، باقرالعلوم صلوات اللّه عليه بگو تا بر جنازه ام نماز بخواند و در مراسم تدفين من نيز شركت نمايد.
وقتي كه آن مرد شامي وفات يافت و دوستش نزد امام محمّد باقر (ع) آمد و به حضرت گفت كه فلاني مرده و توصيه كرده است تا شما بر جنازه اش نماز بخواني و در مراسم دفن او شركت فرمائي .
حضرت فرمود: شام سردسير است و حجاز گرم سير، در دفن او عجله و شتاب نكنيد تا من بيايم .
و سپس به سمت منزل مرد شامي حركت كرد و چون وارد منزل او گرديد در كنار بسترش نشست ؛ و بعد از گذشت لحظه اي ، دعائي را زمزمه نمود؛ و سپس او را با نام صدا كرد.
در اين هنگام ، مرد شامي در حالي كه پارچه اي سفيد، رويش انداخته بودند، حركتي كرد و پاسخ حضرت را داد.
بعد از آن ، حضرت او را نشانيد و دستور داد تا شربتي مخصوص ، برايش تهيّه كردند و به او خورانيد.
و چون به طور كامل بهبود يافت ، خطاب به حضرت كرد و اظهار داشت : (أ شهد أ نّك حجّة اللّه علي خلقه …) يعني ؛ شهادت مي دهم كه تو حجّت خداوند بر خلق جهاني و مردم آن چه بخواهند بايد در همه امور، به شماها رجوع نمايند و هر كه به غير شما مراجعه كند، همانا او گمراه گشته است .
پس از آن ، امام باقر (ع) فرمود: اكنون پيش آمد و جريان بازگشت خود را براي اين افراد بازگو كن ؟
گفت : هنگامي كه روح از بدن من پرواز كرد، مابين زمين و آسمان ندائي رسيد، كه روح او را به كالبدش بازگردانيد، چون كه محمّد بن عليّ عليهماالسلام درخواست حيات دوباره او را كرده است .( اثبات الهداة : ج 3، ص 46، ح 21)
http://www.aviny.com/Occasion/Ahlebeit/ImamBagher/Veladat/87/40dh-baqer/amamm~02.aspx

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.