مقدمه

مقدمه

موفقیت در زندگی بستگی به میزان بهره گیری از الگوی مناسب دارد. تلاش بدون سرمشق درست، پیامد و فائده مطلوبی ندارد. از جمله چگونگی اخلاق و رفتار انسان ها در زندگی فردی، خانوادگی، و اجتماعی است که باید در این باره، از الگوی نیکو بهره جویند.
پیامبر اعظم(صل الله عليه واله وسلم) و اهل بيت ايشان عالی ترین سرمشق اخلاقی برای دنیای بشریت هستند، چراکه الگو بودن ایشان از سوی خداوند مورد تأیید قرار گرفته است. قرآن مجید رسول گرامی(صل الله عليه واله وسلم) را اسوه اخلاق و رفتار مسلمانان معرفی نموده است: «لَقَدْ کَانَ لَکُمْ فِی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ» (احزاب: 21)، قطعاً برای شما در (اقتدا به) رسول خدا سرمشقی نیکوست. از این رو، پرداختن به سیره عملی و روش های اخلاقی ايشان که جنبه اسوه دارد، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. به دلیل همین اخلاق سترگ و مورد ستایش قرآن، امّت اسلام وظیفه دارند از خوی و خصلت های فردی و اجتماعی آن حضرات پیروی نموده، و آن خاندان را «اسوه» خود قرار دهند.
دو نکته برای بهره وران از این نرم افزار و مطالب اهل بیت (علیهم السلام):
1. تلاش گردیده تا گوشه ای از سیره اهل بیت علیهم السلام و داستانهایی اخلاقی و تربیتی از زندگانی ایشان که جنبه الگودهی بیشتری دارد، در اختیار دوستداران عترت رسول الله (صل الله عليه واله وسلم) قرار گیرد.
2. داستانهای طولانی (با حذف اسناد و بخشهایی از متن روایات) خلاصه شده است تا با اهداف نرم افزار متناسب باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.