«گاهي انسان می‌تواند خودش را به جبهه ولیّ خدا برساند

آیت‌الله میرباقری:

«گاهي انسان می‌تواند خودش را به جبهه ولیّ خدا برساند ولي نمي‌تواند اهل بيتِ خودش را بياورد. اين آدم، نقص دارد. ?

در زيارت امام عصر(ع) این تعبير آمده است که: «فَأَبْذُلُ نَفْسِی وَ مَالِی وَ وَلَدِی وَ أَهْلِی وَ جَمِیعَ مَا خَوَّلَنِی رَبِّی بَیْنَ یَدَیْکَ وَ التَّصَرُّفَ بَیْنَ أَمْرِکَ وَ نَهْیِک»َ؛ اگر من ظهور تو را درک کنم… تعهد مي‌کنم خودم بيايم، هستي‌ام را بياورم و اهل و عيالم را هم بياورم!?

? البته اين [نکته]، معنايش اين نيست که آنها را مجبور کنيد! [اگر مجبور کنید،] اينکه رشد نيست!
معنايش است که انسان بايد کاري کند که نه فقط خودش ملحق به ولي خدا بشود، بلکه اهل بيتش را هم را پرورش و تربيت کند و آماده‌‌‌شان کند و به ولیّ خدا ملحق کند.
امام حسين(ع) هم که اهل بيتش را آورد، مجبورشان که نکرد! شأن ولیّ خدا اين نيست که اين ابتلاء سنگين را بر کساني که آماده نيستند، بار کند؛ حضرت(ع) آنها را آماده کرد و آورد؛ آنها با پاي خودشان آمدند؛ با تمام وجود هم آمدند و حاضر نبودند از امام حسين(ع) جدا شوند. اگر حضرت بار سنگين اسارت را روي دوش آنها گذاشت، آنها را براي اين کار آماده کرده بود و آنها مي‌توانستند اين بار را بردارند.

ما هم بايد همين کار را بکنيم. ما بايد در روز عاشورا، هم خودمان بیاییم و هم اهل بيت‌مان را بياوريم؛ يعني کاري بکنيم که روز عاشورا که مي‌رسد، واقعا [به این مقام برسیم که] خودمان سپر امام حسين(ع) باشيم و بچه‌هايمان هم سپر اهل بيتِ امام حسين (ع) باشند و خودشان را سپر آن تازيانه‌ها قرار بدهند؛ یعنی اگر بنا است تازيانه‌اي فرود بيايد، آنها سپر شوند.
اين [شأنی] است که ما در روز عاشورا بايد به آن برسیم». (اول #محرم ۸۱)
@ostadmirbaqeri

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.