☑️ تاخیر در ظهور به خاطر آماده نبودن ما است؛

☑️ تاخیر در ظهور به خاطر آماده نبودن ما است؛

?حجت الاسلام و المسلمین آقاتهرانی در پنجمین شب از ماه محرم؛ مسجد مقدس جمکران

✔️ تبلیغات از صدر اسلام یکی از مهمترین ابزار‌های مخالفان برای به انحراف کشیدن اسلان ناب بوده است. معاویه ابزار‌های تبلیغی مختلفی در دست داشت و از آن استفاده می‌کرد، مبلغین خاصی تربیت کرد تا اسلام منحرف شده را به جامعه آن روز القا کند.

✔️ وقتی اینگونه تبلیغات علیه دین شروع می‌شود عده‌ای که نسبت به اسلام حساسیت دارند اعتراض خواهند کرد.
معاویه از دو شیوه برای سکوت این افراد استفاده می‌کرد. اول تطمیع و دوم تهدید و امروز هم برای انحراف جامعه، از تبلیغات استفاده می‌کنند و ما نیز باید از این ابزار برای دفاع از دین استفاده کنیم.

✔️ ما مسلمانیم ولی سبک زندگی ما غربی است. غربی‌ها حتی بر روابط فردی و اجتماعی ما اثرگذاشته‌اند و برای این هدف سرمایه گذاری کرده‌اند.

✔️ افراد هر چه از برنامه‌‌های مذهبی فاصله می‌‌گیرند خودباختگی در برابر غرب و شیفتگی نسبت به این فرهنگ منحط در آنها بیشتر می‌شود. رواج جشن طلاق و هزینه‌‌های سنگین برای برگزاری مجالس عروسی سنگین و به روز در جامعه، این سبک زندگی از کجا آمده و زندگی ما را احاطه کرده است؟

✔️ این سبک زندگی باعث شده سن ازدواج بالا رود، خانواده‌‌ها تک فرزند باشند، مادران به جای ایفای نقش مادری به کار کردن فخر بفروشند و این در حالی است که ما توجهی به سبک زندگی اهل‌بیت (علیهم السلام) نداریم و بلد نیستیم فرزندانمان را علوی و مهدوی تربیت کنیم.

✔️ برخی مسؤولین ما آمریکا را کدخدا می‌دانند. برخی از مردم نیز این طرز فکر را می‌‌پسندند و حال باید سوال کرد که اگر زمان امام حسین (علیه السلام) بودید چه کسی کدخدا بود؟

✔️ اسلام چه کم دارد، آیا این حد از ایثار، مقاومت و ارزش‌‌هایی که داریم با غرب قابل مقایسه است؟ این علاقه، احساسات و عواطف، صله رحم، احترام و علاقه نسبت به خانواده و دوستان که سفارش اسلام است، آیا خوب نیست؟ غربی‌‌ها کدام یک از این‌‌ها را دارند؟

✔️ هر کس در طول تاریخ به سمت طاغوت رفت به ننگ و بدنامی گرفتار شد ولی کسانی مانند مالک اشتر و میثم تمار که بندگی خدا کردند و امیرالمومنین و فرزندانش را نفروختند و زیربار خفت و ذلت نرفتند در تاریخ ماندگار شدند.

✔️ بندگی شیاطین، انسان را گرفتار می‌‌کند، در حالی که عزت دست خداست و این عزت به کسانی عطا می‌‌شود که اهل ایمان و بندگی خدای متعال باشند.

✔️ عزت اسلامی و با ولی فقیه بودن را نفروشید، جای دیگر خبری نیست. صفات اباعبدالله (علیه السلام) را در خود بالا ببرید و به دنبال خراب کردن دین خدا نباشید و سعی کنید اسلام را بشناسید و دستورات آن را در خانه و روابط فردی و اجتماعی خود به کار ببرید.

✔️ تاخیر در ظهور به خاطر آماده نبودن ما است، ما در جمکران هم به امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) توجه نداریم و اینجا هم به دنبال گرفتاری خودمان هستیم.
یکی از زمینه‌های این انقلاب فراهم کردن شرایط برای ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) است و ما باید در این جهت تلاش کنیم، نه اینکه منتظر باشیم تا ایشان ظهور کنند بخواهیم در رکابش باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.