? “مرگ بر آمریکا” شعار متفکرترین و صادق ترین انسانهای ماست

? “مرگ بر آمریکا” شعار متفکرترین و صادق ترین انسانهای ماست

?یکی از مهمترین واقعیتهایی را که امام (ره) به دنیا و به ملتهای آزادیخواه نشان داد این است که تنها با قطع استبداد داخلی نمی‌توان به آزادی و استقلال رسید!

?اگر می‌خواهیم به استقلال و آزادی واقعی برسیم، باید ریشه‌ها و پشتیبانان مستبدین و دیکتاتورها را پیدا کنیم. برای همین بود که امام تسخیر لانه جاسوسی را انقلابی بزرگتر از انقلاب اول نامید.

?امام یک درک صحیح و واقع‌بینانانه از تاریخ ملت ما داشت. امام به خوبی بیان می‌کرد که چرا نهضت مشروطه نتوانست به فرجام برسد؟ برای این که هدفش فقط استبداد داخلی بود و به پشتیبانان و دستهای خارجی متوجه نبود. لذا شما می‌بینید که در انقلاب مشروطه تحصن در سفارت انگلیس برگزار می‌شود! این انحراف بود که بعدا دیکتاتوری رضاخان را به ملت ایران تحمیل کرد.

?اما تسخیر لانه جاسوسی نشان داد که انقلاب مسیر خودش را درست می‌رود و فقط به دیکتاتور توجه ندارد بلکه به پشتیبانان دیکتاتور و کسانی که می‌خواهند کماکان مقاصد خودشان را دنبال کنند، توجه داشت و نوک حمله را متوجه مانع اصلی استقلال و آزادی کشور کرد.

?وقتی که حرکتی علیه استبداد و جهت خواست یک ملت صورت می‌گیرد، اگر به عقبه خارجی آن و به دست استکبار توجه نشود، فرجام صحیحی در انتظار نخواهد بود. شما این را در نهضت ملی شدن نفت هم شاهد بودید. آنها حتی یک ملی شدن نفت را نتوانستند تحمل کنند. شما در همین ایام بیداری اسلامی شاهد هستید. کشورهایی که فقط به قطع دست دیکتاتورهای داخلی بسنده کردند، چه فرجامی پیدا کردند؟

?اگر یوم الله 13 آبان نبود می توانست چنین فرجامهایی در انتظار انقلاب اسلامی ایران باشد لذا این روز نماد استقلال و عدم انحراف انقلاب اسلامی است.

?شعار مرگ بر آمریکا شعار متفکرترین و صادق ترین انسانهای ما است. اگر می‌گوییم “مرگ بر آمریکا”، منطق امام این بود که این مرگ بر خود بزرگ‌بینی و تحقیر ملتها است. این مرگ بر امریکا، مرگ علیه ملت آمریکا نیست. علیه یک درصدی است که مدافع مناسبات ظالمانه حاکم بر جهان و حتی حاکم بر خود آمریکا است.

✅ بخشی از سخنرانی مقابل لانه جاسوسی/ 13 آبان 92

? عضویت در کانال دکتر جلیلی?

telegram.me/joinchat/BsNqzTvHOdQx8LRKYY2pqw

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.