? #فـتـنـــــہ_هـای_آخـــــرالـزمـــــان 3⃣

#مهدویت

? #فـتـنـــــہ_هـای_آخـــــرالـزمـــــان 3⃣

?به گفته‌ی روایات، دو شخصیت موعود به نام‌های خراسانی که فقیه یا رهبر سیاسی است و شعیب‌بن‌صالح، جوانی گندم‌گون با ریش کم‌پشت از اهالی ری (منظور به احتمال زیاد تهران است یا به احتمال کمتر، کلا ایران) که فرمانده‌ی نظامی است، ظهور می‌کنند و پرچم خود را به امام (ع) تسلیم و در حرکت ظهور حضرت، با سپاه او مشارکت کرده و شعیب‌بن‌صالح به فرماندهی کل نیروهای مسلح حضرت منسوب می‌شود.
هم‌چنین روایات، حرکتی را به تصویر می‌کشند که در سوریه و توسط «عثمان سفیانی» آغاز می‌شود که او از هواداران غرب و هم‌پیمان یهودیان است و تمام سوریه و اردن را تحت فرمان خود قرار می‌دهد.

? ”خروج سفیانی، حتمی است. این خروج از آغاز تا پایان، 15 ماه طول می‌کشد. شش ماه آن را به جنگ و کشتار پردازد و وقتی پنج منطقه را به تصرف خود درآورد، تنها می‌تواند 9 ماه بر آن مناطق حکمرانی کند. نه یک روز بیشتر.? (المعجم، ج 3، ص 462)“

?طبق احادیث، مناطق پنج‌گانه علاوه بر سوریه و اردن، احتمالا لبنان را نیز در برگیرد. ولی وحدتی که سفیانی ایجاد می‌کند، وحدت نامبارکی است که هدف آن ایجاد یک خط دفاع عربی در برابر اسرائیل و پایگاهی برای مقابله با ایرانیانی است که زمینه‌ساز حکومت حضرت مهدی (ع) هستند.
?به همین خاطر، سفیانی اقدام به اشغال عراق نموده و نیروهایش را وارد آن می‌کند.
✔️ ”او تعداد یک صد و سی هزار نیرو به طرف کوفه اعزام و در محلی به نام «روحاء» و «فاروق» مستقر سازد. سپس شصت هزار تن از آنان روانه‌ی کوفه شده و در محل مقبره‌ی حضرت هود (ع) در «نخلیه» فرود آیند.
?گویا من سفیانی و یاران او را می‌بینم که میان خانه‌های شما در کوفه است و منادی او بانگ بر می‌آورد که هر کس سر یک شیعه‌ی علی را بیاورد، هزار درهم جایزه دارد! در این هنگام، همسایه به همسایه‌اش حمله‌ور شده و می‌گوید: او از شیعیان علی است.

?(المعجم، ج 3، ص 481)“
? منطقه ی حجاز به خاطر داشتن درگیری‌های داخلی، از داشتن یک حکومت قدرتمند بی‌بهره می‌شود. به همین خاطر سفیانی مأموریت می‌یابد تا عازم حجاز شده و دولت ضعیف آن جا را تقویت نماید تا آمادگی لازم برای سرکوبی نهضت مهدی موعود (ع) به دست آید. چراکه علامت‌های ظهور آن حضرت، آشکار و زبانزد مردم می‌شود و همه در انتظار نهضت رهایی‌بخش او، چشم به راه حوادث مکه می‌دوزند.
نیروهای سفیانی وارد مکه می‌شوند و با دست زدن به یک رشته عملیات، موجب فساد و تباهی گسترده در شهر می‌گردند. ? ادامہ دارد…

? رونوشت: از تـبـار ابـلـیـس
#فتنه_های_آخر_الزمان
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ …ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✴️کــانـــال زمــیـنـــه ســـازان ظــهــور✴️
✳️مهدیاران✳️
? @tamonji

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.