? نام کتاب: تعلیم و تربیت در عصر ظهور

#جمکران
#معرفی_کتاب

یکی از پرسش‌های اساسی در مورد «عصر ظهور» امکان اصلاح اخلاقی و تغییر و تحولات روحی و معنوی در انسان‌ها و دوری آنان از معصیت، فسادگری، جنایت و بیداد است. یعنی، آیا انسان‌ها واقعاً خوب و صالح می‌شوند؟

بحث تعلیم و تربیت، منحصر در فعالیت‌های رسمی آموزش و پرورش  آن هم در سطح گروه سنی کودک و نوجوان  نیست؛ بلکه انسان در هر حال نیاز به تعلیم و تربیت دارد و این رسالت عظیم پیامبران و امامان بوده است. لذا اصلاح کامل و همه جانبه رفتار، اخلاق، پندار و گفتار انسان‌ها به دست امام زمان (عج) و در پرتو دولت اخلاقی مهدوی صورت می‌گیرد.

اثر حاضر گامی آغازین، برای درک و فهم تحولات و دگرگونی‌های گسترده و فراگیر در آن عصر و شناخت ماهیت و ساز و کار اصلاح و متعالی شدن انسان و در نتیجه تشکیل جامعه سالم و پاک است که در دو فصل تنظیم شده است.
فصل اول تعلیم و تربیت قدسی است و موضوعاتی از  قبیل رشد فکری و اخلاقی، پیوند بین تعلیم و تربیت، فقر فرهنگی، جهالت، حب دنیا و غیره مطرح نموده است.
فصل دوم به ساز و کارهای تعلیم و تربیت پرداخته است و موضوعاتی از قبیل شکوفایی عقل فردی و جمعی، درمان بیماری‌‌های روحی، بازسازی هویت و منزلت اصیل، وحدت معقول انسانی، شرور زدایی از جامعه، اجرای قوانین الهی و موارد دیگر متذکر شده است.

? نام کتاب: تعلیم و تربیت در عصر ظهور
✏️ نویسنده: رحیم کارگر

#مبلغ_مهدوی_باشیم

=====
✅ به کانال مسجد مقدس جمکران بپیوندید.

@jamkaran_ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.