? مردم به کدام سیاست‌مدار اعتماد می‌کنند؟!

? مردم به کدام سیاست‌مدار اعتماد می‌کنند؟!

⭕️ امیرالمؤمنین(ع): در جنگ‌ها وقتی کار سخت می‌شد، #پیامبر(ص) اهل‌بیت خودش را جلو می‌فرستاد تا بقیه سالم بمانند

⭕️ #پیامبر(ص) از خودش مایه می‌گذاشت و خانواده‌اش را فدا می‌کرد، نه اینکه برای خود و خانواده‌اش جمع کند!

⭕️ سیاست‌مداری که با نزدیکانش با رفق و مدارای بیشتری برخورد می‌کند، قابل #اعتماد نیست!
________________
#میلاد #رسول_خدا(ص)
#استاد_پناهیان:

? خدا پیامبر(ص) را به‌عنوان اسوه برای ما معرفی فرموده. الان کدام ویژگی ایشان برای جامعه بیشتر لازم است؟ الان جامعه بیش از هر چیز به سیاستمداران و سیاست‌گذاران خوب نیاز دارد. زیرا حیات جامعه دست اینهاست و اینها هستند که بیش از دیگران باید صحیح رفتار کنند و الا یک کارگر یا کاسب معمولی، اگر عیبی هم در کارش باشد یا نباشد، به تنهایی چقدر در جامعه اثر دارد؟!

? هر موقع یاد تقوا افتادید، اول ‌یاد سیاستمداران بیفتید، وقتی یاد امر به معروف و نهی از منکر افتادید، اول یاد سیاستمداران بیفتید، وقتی یاد ایمان و صداقت و خوبی‌ها افتادید، اینها را اول سیاستمداران جامعه-به‌عنوان قله‌های جامعه- باید داشته باشند.

? امیرالمؤمنین(ع) می‌فرماید: «در جنگ‌ها وقتی کار سخت می‌شد، پیامبر(ص) اهل‌بیت خود را جلو می‌فرستاد تا سایر مردم سالم بمانند!»(كَانَ رَسُولُ اللَّهِ ص إِذَا احْمَرَّ الْبَأْسُ‏ وَ أَحْجَمَ‏ النَّاسُ،‏ قَدَّمَ‏ أَهْلَ‏ بَيْتِهِ‏ فَوَقَى بِهِمْ أَصْحَابَهُ حَرَّ السُّيُوفِ وَ الْأَسِنَّةِ»(نهج البلاغه،نامه9) یعنی پیامبر(ص) از خودش مایه می‌گذاشت و خانواده‌اش را فدا می‌کرد، نه اینکه برای خودش و خانواده‌اش جمع کند!

? پیشنهاد می‌کنم این داستان را در کتاب‌های درسی مدارس بنویسند. این #مهمتر از خیلی از داستا‌ن‌های مربوط به سیرۀ شخصی پیامبر اکرم(ص) است. اگر جامعه از سیاستمداران انتظار داشته باشد که خوب رفتار کنند، کم‌کم رو به صلاح و سعادت خواهد رفت.?

? یک سیاستمدار باید این‌طور باشد که هرگاه زمان «فداکاری» و «کم بُردن» شد، اهل‌بیت و نزدیک‌ترین کسان خودش را جلو بیاندازد و فدا بدهد؛ این فرد می‌شود سیاستمداری که در دل‌ها می‌نشیند و مردم به او اعتماد می‌کنند.

? بعد از ظهور هم هر کسی به امام زمان(ع) نزدیک‌تر باشد، حضرت به او سخت‌تر خواهد گرفت. این‌گونه است که حضرت بر جهان حکم‌فرمایی خواهد کرد و همه حکومت او را می‌پذیرند. (…فَقُلْتُ لَوْ كَانَ هَذَا إِلَيْكُمْ لَعِشْنَا مَعَكُمْ فَقَالَ ع هَيْهَاتَ …؛کافی/1/ 410)

? سیاستمداری که با نزدیکانش با رفق و مدارای بیشتری برخورد می‌کند، قابل اعتماد نیست! البته اگر جامعه، جامعۀ خوب و اگاهی نباشد، به این سیاستمدار هم اعتماد می‌کند، ولی اگر جامعه بابصیرت باشد و دنبال اسوه‌ای مانند رسول خدا(ص) باشد، به چنین کسی اعتماد نمی‌کند.

#ولادت_پیامبر(ص)
#حسینیه_شهدای_بسیج-95.9.27
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✅ کانال رسمی #استاد_پناهیان
@Panahian_ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.