✍اگر عزيزترين افراد خانواده ي شما در مسير حق نيستند بخاطر آنها خودتان را جهنمي نکنيد.

#سخن_علماء_بزرگان
حجت الاسلام والمسلمین #حسینی_قمی

✍اگر عزيزترين افراد خانواده ي شما در مسير حق نيستند بخاطر آنها خودتان را جهنمي نکنيد.

?بعضي ها مسلمان خوبي هستند نماز مي خوانند، روزه مي گيرند و زکات مي دهند ولي همسر و فرزندان آنها را به مسير خلاف مي برند. ما در بعضي از امتحانات زندگي موفق هستيم. ولي گاهي علاقه شديد به خويشان و فرزند و همسر، ما را در مسيري مي اندازد که مي دانيم خدا از آن راضي نيست.

?بايد علاقه باشد ولي بايد محدود ه ي آن رعايت بشود.

⭕️ما سه آيه هشدار در مورد فرزندان و همسران داريم:

در سوره انفال آيه 28، خدا مي فرمايد:

? واعْلَمُوا أَنَّمَا أَمْوَالُكُمْ وَأَوْلَادُكُمْ فِتْنَةٌ وَأَنَّ اللَّهَ عِنْدَهُ أَجْرٌ عَظِيمٌ
?بدانید که اموال و فرزندانتان آزمایشی برای شمایند، [نباید برای گردآوری مال و ادارۀ امور فرزندان متوسل به خیانت و امور حرام شوید،] و خداست که [برای کارهای درست و عادلانۀ شما] پاداشی بزرگ نزد اوست.

درسوره منافقين آيه 9 خدا مي فرمايد:

? يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تُلْهِكُمْ أَمْوَالُكُمْ وَلَا أَوْلَادُكُمْ عَنْ ذِكْرِ اللَّهِ ۚ وَمَنْ يَفْعَلْ ذَٰلِكَ فَأُولَٰئِكَ هُمُ الْخَاسِرُونَ
?ای مؤمنان! مبادا اموال و اولادتان شما را از یاد خدا غافل کند! آنان که غافل می شوند تباه کنندگان [سرمایه های وجودی خود] هستند.

درسوره تغابن آيه 14 خدا مي فرمايد:

? يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنَّ مِنْ أَزْوَاجِكُمْ وَأَوْلَادِكُمْ عَدُوًّا لَكُمْ فَاحْذَرُوهُمْ ۚ وَإِنْ تَعْفُوا وَتَصْفَحُوا وَتَغْفِرُوا فَإِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَحِيمٌ
? ای مؤمنان! همانا برخی از همسران و فرزندانتان دشمن شمایند، [دشمنی آنان به این است که می خواهند شما را از هر کار خیری بازدارند؛] بنابراین از [اجرای خواسته های نامشروع] آنان برحذر باشید! اگر [از آزاری که به شما می دهند و نیز از خطاهایشان] چشم پوشی کنید و [از سرزنش کردنِ آنان] بگذرید و [بدی هایشان را] بپوشانید، [خداوند هم شما را مورد رحمت و مغفرتش قرار می دهد؛ زیرا] خداوند بسیار آمرزنده و مهربان است.

___________
✅ کانال نجات از گناه
https://telegram.me/joinchat/BgS9GT7uXr0EY-5TLCp9Tg

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.