❤️ائمه معصومین (ع)، گوهرهای فوق عرشی هستند❤️

❤️☘❤️☘❤️☘❤️
#شرح_جامعه_کبیره
#استادمحمدشجاعی
جلسه هشتم، 95/07/08
❤️ائمه معصومین (ع)، گوهرهای فوق عرشی هستند❤️

☄☄یکی از ویژگی­های فرهنگ تشیع، توجه به آستان مقدس معصومین(ع) و زیارت آن هاست. این زیارات یک سلسله آثاری دارد که از جمله آنها ملاقات خداوند در فوق عرش است.☄☄
یکی از مهمترین عبادات در مکتب اهل بیت عصمت، «زیارت» است، که در روایت امام موسی کاظم (ع) در باب زیارت امام رضا (ع) است که ثوابش به اندازه ۷۰ هزار حج دانسته شده و هر قدم در راه زیارت معصومین علیهم السلام مساوی با یک حج عمره شمرده شده است.
در زیارت امامان معصوم (ع) و امامزادگان به دو نکته باید توجه کرد: اول اینکه با باور به ثواب زیارت، به ملاقات برویم. و دوم اینکه بدانیم این همه ثوابی که ذکر شده، در بالا رفتن کیفیت زیارت زائر مؤثر خواهد بود و درک این امر، انسان را برای زیارت با معرفت و دریافت پاداش های الهی آماده می کند.
حضرت رضا ع به یکی از اصحابش فرمود: «تو می دانی که هر کس به قبر من بیاید چه ثوابی دارد؟ شخص عرض کرد: خیر. حضرت در ادامه فرمودند: خداوند به او معادل هزار حج ثواب می دهد».
یکی از مسائل مهمی که در روایت به آن اشاره می شود، ارقام و اعدادی است که برای ثواب زیارت بیان شده است. این اعداد در اصل به مراتب زائرین برمی گردد؛ یعنی بسته به میزان معرفت و سنخیت زائر با امام حاضر، می تواند از زیارت بهره ببرد. پس ما با معرفتی که در زیارت داریم، می توانیم از آنان قدرت بگیریم.
کسی که توجهی به مناسک عبادی مثل زیارت رفتن معصوم یا امام زادگان، پیاده روی اربعین و … ندارد و برایش بی معنی است، اینها ناشی از عدم معرفت او نسبت به معصوم (ع) است. پس کسی که می خواهد زیارتش قدرت داشته باشد، باید فهمش را بالا ببرد  تا بفهمد به ملاقات چه کسی می رود و در این ملاقات قرار است چه اتفاقاتی بیفتد. مثلا یک زیارت می تواند تمام گذشته انسان را جبران کند و همچنین می تواند چندین برابر عمرش او را ارتقا معنوی بدهد.
مطالعه ادامه مطلب در ??????
montazer.ir/node/5665
❤️☘❤️☘❤️☘❤️☘❤️
کانال رسمی #موسسه_منتظران_منجی عج
telegram.me/montazer_ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.