? داستان عجیب قرائت سوره یس بر مزار شهید مطهری

? داستان عجیب قرائت سوره یس بر مزار شهید مطهری

? مرحوم استاد علی اکبر پرورش:
?در زمانی که نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بودم، شبی استاد شهید مرتضی مطهری را خواب دیدم و ایشان یکی از بانوان نماینده مجلس را به بنده نشان دادند و فرمودند: آقای پرورش! شما به مشکل این خانم رسیدگی کنید.

?در خواب احساس کردم امر ثقیلی است و گاهی می‌خواهم منصرف شوم، اما شهید مطهری مانند تکیه‌گاهی با دستشان پشت مرا گرفته‌اند تا مبادا عقب‌نشینی کنم.

?فردای آن روز آن نماینده مجلس را خواستم و عرض کردم: خانم شما چه مشکلی دارید؟! اگر کاری از دست من برمی‌آید بفرمایید تا انجام دهم. آن خانم پرسید: چطور؟! عرض کردم: استاد شهید مطهری (رضوان الله علیه) را دیشب خواب دیدم و ایشان به بنده توصیه فرمودند تا مشکل شما را حل کنم.

?تا این سخن را گفتم آن خانم به گریه افتاد و گریه‌ای طولانی کرد به طوری که من به او گفتم: خانم شما بفرمایید بیرون، بعد از اینکه آرام شدید و توانستید صحبت بفرمایید، تشریف بیاورید.

?آن خانم پس از مدتی که گریه کرد، مجددا آمد و گفت: حقیقت این است که مدتی است که یک مشکل شدید دارم و دیگر خسته شده‌ام و نمی‌دانم چه کار کنم.
به ذهنم آمد به قم بروم و ضمن زیارت حضرت معصومه(ع)، یک سوره یاسین نزد مزار شهید مطهری بخوانم، بلکه روح ایشان مرا مدد فرماید و به برکت سوره یاسین مشکل من حل شود. همین دیشب سوره یاسین را بر سر مزار ایشان در حرم مطهر قرائت کردم و استاد به خواب شما آمده‌اند.

?من بنا به توصیه شهید مطهری خیلی تلاش کردم که مشکل را حل کنم و واقعاً صعب و مشکل بود و کم کم داشتم ناامید می‌شدم. گاهی می‌خواستم از این کار منصرف شوم، اما یاد خواب استاد شهید مطهری می‌افتادم که با دستشان پشت مرا محکم گرفته بودند تا من عقب‌نشینی نکنم. در نهایت به لطف الهی آن مشکل حل شد.

❗️در آن هنگام که استاد پرورش این قضیه را نقل می‌کردند استاد محمدرضا حکیمی هم حضور داشتند. ایشان این خاطره را ارزنده و درس‌آموز دانسته و به نشر آن توصیه کردند.

? منبع: خاطراتی از استاد پرورش، مرتضی نجفی قدسی، ص27-26 (با تلخیص)

⚫️ ششم دیماه سالروز درگذشت استاد پرورش؛
در شب جمعه ایشان، شهید مطهری و سایر درگذشتگان را به قرائت فاتحه‌ای مهمان کنیم.

#خاطرات
⭕️ کانال رسمی «بنیاد شهید مطهری»?
@motahari_ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.