?⭐️انصاف تابلوی ایمان است⭐️?

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
#پای_درس_استاد
#خانواده_آسمانی
#استادمحمدشجاعی
جلسه446، مورخ95/7/01

?⭐️انصاف تابلوی ایمان است⭐️?
« #انصاف» از زیباترین خصلت‌های اخلاقی و از ویژگی‌های اهل ایمان است و از زیر شاخه های قسط و عدالت است، یعنی خود را نسبت به ديگران صاحب امتياز ندانستن، به خود نسبت به ديگران ويژگی خاص ندادن و سلوکی چون ديگر مردم در پيش گرفتن.
از دیگر وظائف اعضای خانواده آسمانی نسبت به یکدیگر، رعایت انصاف است که دارای انواع و اقسام متعددی است از جمله: انصاف در سخن، انصاف در عمل، انصاف در قضاوت و …که رعایت آن بسیار سخت و دشوار است. حال برای مزین شدن به این صفت چه بايد کرد؟ و در کدام مسير بايد حرکت نمود تا بتوان به سلامت، به اوج انسانیت رسید؟
در قدم نخست، اگر کسی بخواهد موفق به رعایت «انصاف» شود، باید از هر چیزی که خدا متنفر است، دوری کند و هر چیزی را که خدا دوست دارد، دوست داشته باشد؛ یعنی ملاک حب و بغض هایش را الهی کند تا با رضایت الله و خانواده آسمانی اش به “اخلاص” برسد.
ما برای ولی خدا شدن، نیازی به چله نشینی و ریاضیت کشیدن نداریم، بلکه با یک شوهرداری و زن داری شرعی و رفتار صحیح با پدر و مادر یا فرزندان، می توان از اولیا الهی شد. پس هر کس در مختصات شخصی خودش درست رفتار کند، هم درجه ی انبیا و معصومین (علیهم السلام) می شود.
ادامه مطلب در⬇️⬇️⬇️
montazer.ir/node/5632
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
telegram.me/montazer_ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.