?? فرشتگان شب ??

?? فرشتگان شب ??

? علامه طهرانی رحمة الله عليه می فرماید:

? ملائکه شب، از اول غروب آفتاب می آیند و با انسان ملازمند تا سپیده صبح؛ هر وقت این ها می آیند، آن ها می روند و هر وقت آن ها می آیند، این ها می روند. این فرشتگان را ملائکه لیلیه و نهاریه گویند.

? مرحوم میرزا جواد آقا ملکی تبریزی – اعلی الله تعالی مقامه الشریف – در دو کتاب خود که به نام “اسرار الصلوة” و “اعمال السنة” یا “المراقبات” است می فرماید:

? شب که انسان می خوابد ملائکه موکل بر انسان، او را بیدار می کنند برای نماز شب و بعد چون انسان اعتنا نمی کند و دوباره می خوابد باز او را بیدار می کنند؛ این بیداری ها از روی مصادفه و اتفاق نیست، بلکه بیداری های ملکوتی است که به وسیله فرشتگان انجام می گیرد؛ اگر انسان استفاده کرد و برخاست، آنها تقویت و تایید می کنند و روحانیت می دهند؛ و اگر نه متاثر می شوند و کسل می گردند؛

? آن مرحوم می فرماید:

? اگر از خواب برخاستید آن ملائکه را نمی بینید، أقلاً به آن ها سلام کنید و تحیت و تکریم بگویید و تشکر نمایید!

? یکی از برادران ایمانی نقل می کرد:

? شب نزدیک اذان صبح در حرم حضرت سید الشهدا (علیه السّلام) بودم و همه مردم به عبادت مشغول و هر کس به کار خود بود، یکی از ارباب مکاشفه و صاحب حال که او را می شناختم او هم در بالای سر مطهر به تفکر و تعمق فرو رفته بود. مردم منتظر بودند اذان بشود و نماز صبح را بخوانند؛ من آمدم نزد آن مرد و گفتم: آقا! نماز صبح شده است؟ یک نگاه به من کرد و گفت: مگر تو کوری؟ که ملائکه شب رفتند و ملائکه صبح آمدند!؟

? طبیب دل ها (گفته ها و ناگفته ها درباره عارف کامل میرزا جواد آقا ملکی تبریزی)
نویسنده: صادق حسن زاده

#نماز_شب
@askdin_com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.