⚜?شرط دستیابی به بهترین نعم الهی، زهد در دنیاست?⚜

????⚜????
#شرح_دعای_ندبه
#استادمحمدشجاعی
جلسه 2

⚜?شرط دستیابی به بهترین نعم الهی، زهد در دنیاست?⚜
شرح دعای ندبه، به اینجا رسیدکه «إِذِ اخْتَرْتَ لَهُمْ جَزيلَ ما عِنْدَكَ مِنَ النَّعيمِ الْمُقيمِ، الَّذى لا زَوالَ لَهُ وَ لَا اضْمِحْلالَ= آن هنگامی که برای دوستان خودت چیزی از بهترین و فراوان ترین نعمت ها را اختیار کردی که نه زوال پذیر است و نه از بین رفتنی».
⬅️شرح دعای ندبه، به اینجا رسیدکه «إِذِ اخْتَرْتَ لَهُمْ جَزيلَ ما عِنْدَكَ مِنَ النَّعيمِ الْمُقيمِ، الَّذى لا زَوالَ لَهُ وَ لَا اضْمِحْلالَ= آن هنگامی که برای دوستان خودت چیزی از بهترین و فراوان ترین نعمت ها را اختیار کردی که نه زوال پذیر است و نه از بین رفتنی».
?یعنی خدا عالی ترین  نعمت ها را برای دوستانش گذاشته است. آن هم نعمت هایی که ماندگار و جاودانه است و زوال ناپذیر است. اما برای آنها یک شرط گذاشته و آن این که در دنیا زهد داشته باشند. دراین خصوص می خوانیم: «بَعْدَ أَنْ شَرَطْتَ عَلَيْهِمُ الزُّهْدَ فى دَرَجاتِ هذِهِ الدُّنْيا الدَّنِيَّةِ= بعد از این که گفتی با قیمت و درجات اینجا کاری نداشته باشید و زهد داشته باشید».

?یعنی زهد را شرط کردی. «زهد» حالتی است که زاهد چه نعمت داشته باشد و چه نداشته باشد، برایش فرقی نمی کند. چون دلبستگی و وابستگی به دنیا ندارد. بنابراین، این راز دعا برای مؤمن عبرت انگیز است که اهل انس با دنیا نباشد و با درجات دنیایی انس نگیرد.
مطالعه مطلب در
Montazer.ir/node/5957
????⚜????
کانال رسمی #موسسه_منتظران_منجی عج
@montazer_ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.