?⚜«بلا» در هاله ای از نعمت به مؤمن هدیه می شود⚜?

✨✨✨✨?✨✨✨✨
#مناسبتی (بمناسبت هشتم ربیع الثانی)
#میلاد_امام_حسن_عسکری ع
#استادمحمدشجاعی

?⚜«بلا» در هاله ای از نعمت به مؤمن هدیه می شود⚜?
⚜امام حسن عسکری (علیه السلام) فرمودند : «ما مِن بَلِيّةٍ إلاّ و للّه ِ فيها نِعمَةٌ تُحيطُ بِها = هیچ بلائی نیست مگر این که این بلا در هاله  ای از نعمت هدیه می شود». (مجلسی، بحار الأنوار، ج75، ص374)
?یادمان باشد به محض این که به دنیا نگاه و توجه کنیم، آخرت از دست مان می رود. پس باید خودتان را خیلی بزرگتر از این بدانید که بخاطر دنیا پژمرده، افسرده و عصبی شوید. یعنی خودت را خیلی مهمتر از این مسائل بدان.
فلانی یک میلیارد پول دارد، اما تو نداری. هر چند که او در دنیا لذت بیشتری می برد، اما حظ آخرتی اش کمتر از تو است. او فقیر و گدا در قیامت محشور می شود.
⚜هر کسی هم نمی تواند این گونه باشد، بلکه کسی می تواند اینطور باشد که واقعاً ایمان آورده باشد که آخرت و ابدیتی هست و به بلندای ابدیت عاشق خودش باشد و آن قیمت آخرتی را برای خودش رقم زده باشد. در این صورت نگرانی، ترس واضطراب در دنیا نخواهد داشت. چون می فهمد که اگر در دنیا ضرری کرده، معادلش را خداوند در آخرت جبران می کند. پس چیزی را از دست نداده است.

?خداوند متعال مؤمنان را گرفتار بلاهایی می کند تا امتحانشان نماید و امتحان نیز برای شکوفا ساختن استعدادهای الهی است. اینها همه  ذخیره های بزرگ و ابدی  و همراه شادی خواهد بود. چرا نباید از این سختی ها استقبال کرد!
?در روایت نقل است که مومن می گوید ای کاش در دنیا به هیچ یک از آرزوهایم نمی رسیدم، ای کاش با قیچی تیکه تیکه ام می کردند.
⚜پس هر مشکل و نارحتی که در دنیا عارض انسان می شود ، چه خودش باعث آن باشد و چه خودش نقشی در آن نداشته باشد ، در هر حال امتحان الهی است.
مطالعه مطلب در
montazer.ir/node/5900
✨✨✨✨?✨✨✨✨
کانال رسمی #موسسه_منتظران_منجی عج
telegram.me/montazer_ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.