«اروپايی‌ها حق ولايت را از پدر و مادر مي‌گيرند و مي‌دهند به دولت!

استاد سید محمدمهدی میرباقری:

«اروپايی‌ها حق ولايت را از پدر و مادر مي‌گيرند و مي‌دهند به دولت! در حالي‌که خداي متعال اگر پدر را “وليّ” کرده، يک محبتي به او داده است که نمي‌تواند از خير بچه‌اش بگذرد؛ اصلاً دست خودش نيست. مادر را هر کارش هم بکنيد نمي‌تواند بر عليه بچه‌اش اقدام کند.
حالا ولايت را از پدر بگيريد بدهيد به دولت، آيا دولت دلش مي‌سوزد؟!
اروپايي ها اينطوري‌اند و ما را هم دارند مثل خودشان مي کنند!! آنها مي‌گويند هيچ پدري حق ندارد بچه‌اش را نصيحت کند و در امور خصوصيش دخالت کند! اگر پدر در امور خصوصيش دخالت نکند آن‌وقت چطور تربيت شود؟!

البته آنها دروغ مي‌گويند و در خصوصي‌ترين امور ما دخالت مي‌کنند. از شما سوال مي کنم اگر کسي بيايد درب خانه شما را بزند و يک نامه به دختر خانم شما بدهد شما چه مي‌گوييد؟ آيا مچش را نمي‌گيريد و نمي‌گوييد: مگر اينجا جنگل است؟! اين بي‌دين‌ها هزار ماهواره را فرستاده‌اند با هر فسادی. بعد ابزارش را هم اين طرف درست کردند و دست جوان ما دادند؛ و هر چه دلشان مي‌خواهد واردش مي‌کنند.
آيا اينها وارد زندگي خصوصي ما نشده‌اند؟! اصلا زندگي خصوصي برای کسي باقی گذاشته‌اند؟! اما اگر يک پدر بخواهد يک بار به بچه‌اش موعظه کند مي‌گويند: در امور بچه دخالت نکنيد، در امور شخصي شخص دخالت نکنيد!

خداي متعال اگر به پيغمبرش مي گويد ای پيغمبر ما تو ولايت داري، يک محبتي به او داده است که از جنازه آدم هم نمي‌تواند بگذرد…». ۹۲/۱۰/۹
@ostadmirbaqeri

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.