?بازخواستی سخت در انتظار ظالم ?

⚜⚜⚜⚜?⚜⚜⚜⚜
#مهارتهای_زندگی
#استادمحمدشجاعی
بخش هشتاد و سوم ؛

?بازخواستی سخت در انتظار ظالم ?

?در این بخش به ادامه فرمایش امیرالمؤمنین در مورد ظلمهایی که باز خواست می شود می پردازیم که می فرمایند :
قصاص آخرت بسیار سخت است ؛ زخم زدن با چاقو یا ضربه زدن با تازیانه نیست بلکه اینها در مقابل قصاص آخرت بسیار ناچیز و کوچک است .
‼️انسانها باید هراس داشته باشند از اینکه در دنیا مرتکب ظلم شده و در دادگاه الهی محاکمه شوند ؛؛؛ زیرا که انسان در مبنای دنیایی ،،، مرتکب ستم می شود که سازنده ابدیت انسان است و با ریاضیات و اندازه های دنیا عمل می کند اما !!! پاسخ و جزایی با مقیاس و اندازه های ابدیت دریافت خواهد کرد .
لذا !!! بسیار پسندیده است که اگر انسان آلوده به حق الناسی ( چه مادی و چه معنوی ) در دنیا می شود ؛ درصدد این برآید که این حق را از روی شانه های خود بردارد ؛؛؛ زیرا که اگر این حق ادا نشود به آخرتی کشیده می شود  که باز خواستی سخت خواهد داشت .
?مولا علی (ع) در این فرمایش خود به بندگان متذکر می شود که قصاص آخرت بسی سخت تر و دردناک تر خواهد بود .
?در جایی دیگر از امام سؤال می شود که کیفر کدام گناه زودتر به گناهکار می رسد ؟؟؟
?ایشان در پاسخ می فرمایند : اول آن ظلمی که به کسی می شود که یاوری جز خداوند ندارد .
?از شایع ترین و خطرناک ترین مصادیق ظلم ،،، ظلم به کسی است که توانایی دفاع از خود را نداشته و ناچار است به خواسته های طرف مقابل تن دهد .
به عنوان نمونه ظلم فرزندان در حق پدر و مادر ناتوان ، ظلم مرد به همسرش که جز او کسی را ندارد و …
??همه مصادیق ظلم که گفته شد آثار بسیار تخریبی هم در دنیا و هم از شب اول قبر به بعد خواهد داشت هر بار عصبانیت و بدخلقی حجم زیادی از فشار قبر را برای انسان ذخیره می کند .
البته این طور نیست که مصادیق ظلم تنها گرفتاری و فشار قبر و عذاب آخرتی را برای انسان در بر داشته باشد بلکه در بسیاری از اوقات دنیای انسان را هم سیاه و نابود خواهد کرد .
✨خداوند تبارک و تعالی بافت و پیکره این عالم را به گونه ای ساخته است که فرد ظالم خود اولین فردی خواهد بود که تحت فشار روحی و روانی حاصل از ظلم خود قرار می گیرد .
?دومین گناهی که بعد از ظلم به مظلوم تحت کیفر قرار می گیرد در مورد کسانی است که در گزاردن حق نعمتها کوتاهی می کنند .
به عنوان نمونه داشتن همسر و فرزندان خوب و صالح ، نعمتی است باارزش از جانب خداوند که باید شکر آن را با خوشبخت ساختن اعضای خانواده به جای آورد .
کانال رسمی #موسسه_منتظران_منجی عج
telegram.me/montazer_ir
⚜⚜⚜⚜?⚜⚜⚜⚜

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.