❇️«فوز عظیم» معامله ای است بین انسان و خدا

✴️ ✴️ ✴️ ✴️ ✴️
#خودسازی_و_اخلاق
#آیت_الله_حائری_شیرازی
جلسه 10؛ مورخ95/10/13

❇️«فوز عظیم» معامله ای است بین انسان و خدا که با طی ۹ مرحله انجام می شود❇️

فوز عظیم، سود حاصل از معامله ی بی نظیریست که خداوند در قرآن در سوره توبه مژده آن را داده است. معامله ای که در آن فروشنده، فرد مؤمن است و خریدار، خداوند متعال. آنچه می فروشد، جان و مالش است و آنچه می گیرد بهشت است. این رستگاری بزرگ، با طی کردن ۹ مرحله حاصل می شود.

در بحث ضرورت خودسازی، این سؤال پیش می آید که آیا کسانی که به جهاد می روند نیز، باید خودسازی کنند یا خود جهاد، جبران همه چیز را می کند؟ دو آیه زیر پاسخ این سوال است:

آیه اول) خداوند تبارک و تعالی در قرآن می فرماید: «إِنَّ اللَّهَ اشْتَرَى مِنَ الْمُؤْمِنِينَ أَنْفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُمْ بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ فَيَقْتُلُونَ وَيُقْتَلُونَ وَعْدًا عَلَيْهِ حَقًّا فِي التَّوْرَاةِ وَالْإِنْجِيلِ وَالْقُرْآنِ وَمَنْ أَوْفَى بِعَهْدِهِ مِنَ اللَّهِ فَاسْتَبْشِرُوا بِبَيْعِكُمُ الَّذِي بَايَعْتُمْ بِهِ وَذَلِكَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ = در حقيقت ‏خدا از مؤمنان  جان و مالشان را به [بهاى] اينكه بهشت براى آنان باشد خريده است همان كسانى كه در راه خدا مى ‏جنگند و مى ‏كشند و كشته مى ‏شوند [اين] به عنوان وعده حقى در تورات و انجيل و قرآن بر عهده اوست و چه كسى از خدا به عهد خويش وفادارتر است پس به اين معامله‏ اى كه با او كرده‏ ايد شادمان باشيد و اين همان كاميابى بزرگ است». (توبه/111)

در این آیه ظاهر قضیه است که خدا جان و مال مؤمنین را خریداری کرده است که در مقابل به آنها بهشت را بدهد. یعنی جان در مقابل بهشت. بهشت یعنی همه چیز و بالاترینش رضای خداست. بعد راهکار را می گوید. یعنی کسی که با خدا قرارداد می بندد که من جان می‌دهم، تو هم بهشت بده، سه تا عمل انجام می‌دهد، یک: به جبهه می رود و جنگ می کند. دو: می کشد. سه: کشته می شود.

یعنی آنچه از او خواسته می شود، این است که اول بکشد و بعد کشته شود. چون کشتن هم اجر عظیم دارد و مانع را از سر راه انسانها بر می دارد. این معامله وعده ی حق به عهده خداست. این وعده در انجیل و تورات نیز آمده است.  بعد می فرماید: آیا کسی در عالم پیدا می شود که از خدا به عهدش وفادارتر باشد؟

وقتی معامله می کنید، مثلاً قراردادی می بندید، می گویند: «خیرش را ببینید»؛ «خدا برکت بدهد». خداوند هم بعد از این قرارداد می گوید به هم مژده بدهید از این معامله پرسود. َ«فاسْتَبْشِرُوا» یعنی خوشحالی و مسرت، هر چه مؤمن ایمانش بیشتر باشد، مسرتش بیشتر است و از خدا بهتر اطاعت می کند.
مطالعه ادامه مطلب در ?
montazer.ir/node/5956
✴️ ✴️ ✴️ ✴️
کانال رسمی #موسسه_منتظران_منجی عج
telegram.me/montazer_ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.