?«عبودیت» شرط خداگونه شدن است?

?????????
#پای_درس_استاد
#استادمحمدشجاعی #شرح_زیارت_جامعه_کبیره
جلسه20 ,مورخ 95/10/23

?جامعه کبیره فهرستی از انتخاب و الگوهای بشری است?

?ذکر مقامات معصومین و کمالات آنها در زیارت جامعه برای ما فواید زیادی دارد. مهمترین آنها این است که راه خداگونه شدن را از آنان می آموزیم.

?«عبودیت» شرط خداگونه شدن است?
?«عبودیت» که با عبادت فرق دارد، شرط خدا گونه شدن است. چون انسان از نفخه الهی است، گرایش به خدائی شدن دارد. اگر کسی زن داری شرعی یا شوهرداری شرعی کند، جزء اولیای خدا محسوب می شود. عبودیت یعنی این که بدانم حق همسرم چیست و آن را رعایت کنم. عبودیتی که خدا از ما  می‌خواهد، شرطش «کم کردن مقاومت هایمان» در مقابل امر خداست. یعنی برای کسب هر قدرت و مقامی، باید مقاومت خود را کم کنیم. شما زمانی می توانید قوی شوید که تمرین و تمرکز بیشتری داشته باشید. مثلاً برای باسواد شدن، تمرین و تمرکز و سختی لازم است.
?چون همه انسان‌ها علاقه دارند که خصوصیات و کمالات خدا را داشته باشند. عاشق کمال مطلق، قدرت مطلق، زیبایی مطلق و علم مطلق و… هستند. معنای این عشق این است که انسان مثل معصومین (علیهم السلام) می خواهد خلیفه الله شود. برای همین است که ما در دعاها و زیارت نامه ها مقام آنها را از خدا طلب می کنیم.
?بخش پنجم شأن های پنجگانه ی وجود انسان (جمادی، گیاهی، حیوانی، عقلی و فوق عقلانی)، بخش اصلی ماست که عاشق کمال مطلق است و می‌خواهد به الله برسد و تشبه به او پیدا کند.
?یکی از مصادیق مقام مؤمن، نامه ایست که از طرف خداوند در بهشت دریافت می کند که پیامبر (صلی الله علیه و آله) این حدیث را در ذیل شریفه «وَإِذَا رَأَيْتَ ثَمَّ رَأَيْتَ نَعِيمًا وَمُلْكًا كَبِيرًا» می‌فرماید: «من الْحَيِ القيوم الَّذِي لا يَمُوت الی الْحَیِّ القیوم الَّذی لایَمُوت؛ از زنده پایداری که هرگز نمی میرد به زنده ای پایداری که هرگز نمی‌میرد». این نامه نشان می دهد  که غایت انسان کجا می تواند باشد. در ادامه نامه چنین آمده است:
«عبدی علیک منی السلام کنت اذا اردت شیا ان یقول له کن فیکون= بنده من از من به تو سلام باد من خدای هستم که هر چه اراده کنم همان خواهد شد امروز تو را مثل خودم قرار می دهم که هر چه اراده کنی همان می شود».
?رمز این که یک نفر به اذن خدا «حی قیوم» می شود،«عبودیت» است. یعنی هر چه خدا گفته باید انجام  دهد. آن وقت می تواند مثل خدا در بهشت خلق ‌کند. عبودیت منجر به شباهت به خدا می شود. خدائی شدن، یعنی هر چیزی که بخواهی می آفرینی. این اوجی است که انسان به آن می رسد. این میل به پادشاهی بی‌نهایت در ذات همه انسانها وجود دارد.

?میزان تقرب به خدا، تعداد اسمائی است که کسب می کنیم?
?ما هر تعداد از اسماء الله را بیشتر کسب کنیم و به آنها متخلق شویم، تقرب ما به خدا بیشتر می شود…
مطالعه کامل مطلب در???
montazer.ir/node/5996
?????????
کانال رسمی #موسسه_منتظران_منجی عج
telegram.me/montazer_ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.