صاحب روز جزا و مالك قیامت است.

? قرائت ?
#راز_نماز

❌ سوره حمد ❌

⭕️?«مَالِكِ یَوْمِ الدِّینِ»
صاحب روز جزا و مالك قیامت است.
لطف خدا، از آغاز آفرینش ما، همراهمان بوده است و زندگى ما را همچنان به طور گسترده فراگرفته است.
حساب آینده ما و سرنوشت قیامت ما هم به لطف او بسته است. گرچه او مالك دنیا و آخرت است، امّا چون مالكیّت كامل و مطلق و بى رقیب او در قیامت براى همه، واضح‏ تر و آشكارتر مى ‏شود، همه حیله ‏ها، وساطت‏ ها، تكیه ‏گا‏هها، امیدها، از اثر مى ‏افتد و تنها فرمان خدا آن روز حاكم و نافذ است، از این رو مالك آن روز به حساب آمده است: «وَالاَمْرُ یَوْمَئِذٍ لِلّهِ» تمام كارها آن روز به دست خداست.

??آن روز از مردم سئوال مى‏ شود: «لِمَنْ الْمُلْكُ الْیَوْمَ؟» امروز، حكومت از آن كیست؟ جواب مى ‏دهند: «لِلّهِ الْواحِدِ الْقَهّار» از آنِ خداى یگانه و قدرتمند.

?? در نماز، با این صفت، یاد روزِ سختِ دادرسى در دلها زنده مى ‏شود و خوف و خشیت الهى، بر دل‏ها سایه مى ‏افكند و نماز، دریچه ‏اى مى‏ شود به «یاد قیامت». در حدیث آمده است كه امام سجاد علیه السلام در نماز، هنگامى كه به جمله «مالك یوم الدین» مى ‏رسید، آن را آن قدر تكرار مى‏ كرد كه نزدیك بود روح از بدنش پرواز كند. (تفسیرنورالثقلین، ج1، ص16)

❌? قیامت، روز دین، روز جزا، روز حسابرسى و كیفر كردار است. یاد آن، دل‏ ها را نرم مى ‏كند، تكبّر و غفلت را مى‏ زداید و عظمت الهى را در دل، مجسم مى‏ سازد.

? کتاب راز نماز، محسن قرائتی
___________________
http://telegram.me/joinchat/BjiOnTvUkEu7JDBJghtP1A

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.