? #تاریخ_٩٥_روز_زندگی_حضرت_زهرا_س- بخش ۴

? #تاریخ_٩٥_روز_زندگی_حضرت_زهرا_س
بخش ۴

⭕️#تحصن_اصحاب و #هجوم_اول به خانه وحی

✅ سران سقیفه در #حرکت_اول خود از حاضران #بیعت_خصوصی گرفتند و در #حرکت_دوم خود که ۳ روز بعد انجام شد، از مردم #بیعت_عمومی گرفتند.

✅ در منابع اهل سنت آمده که “اما ۱۲ نفر از بزرگان #اصحاب بیعت نکرده و در خانه علی ع و فاطمه س #تحصن کردند. از آن جمله: سلمان، ابوذر، مقداد، عمار، ابن‌عباس، حذیفه، طلحه، زبیر و ابوسفیان!” [۱]

? برخی از این افراد با #ایمان کامل به #غدیر، با سقیفه بیعت نکرده و با علی ع می‌مانند. برخی دیگر مانند ابوسفیان نیز می‌دانند که #سقیفه رویدادی جعلی است و آنچه حقیقت دارد، #غدیر است.
لذا اگر قرار باشد منفعتی به آنها برسد، از خانه علی ع است، نه از سقیفه.

✅ “خبر تحصن به خلیفه اول رسید. عمر را فرستاد تا تحصن را بشکند. او گفت: هيزم بياوريد، قسم به کسيکه جانم در دست اوست، اگر از خانه بيرون نياييد خانه را با اهلش #آتش می‌زنم. به او گفتند: فاطمه در این خانه است. گفت: حتی اگر فاطمه در خانه باشد” [۲] #هجوم_اول با #تهدید به آتش زدن خانه به قصد شکستن تحصن انجام می‌شود.

✅ حضرت علی ع برای حفظ #دین و صلاح مسلمین، سکوت می‌کنند. #حکومت_کودتا به هدفش می‌رسد و در #حرکت_سوم، تحصن شکسته می‌شود.
اهل سنت این حرکت را از فضائل خلیفه دوم می‌دانند، چون او در برابر حضرت علی ع و یارانش شجاعانه ایستاد و سخن گفت و تحصن را شکست.

✅ #حرکت_چهارم سران سقیفه، #غصب_فدک است. #فدک، فی‏ء است. فی‏ء هدایایی است که بدون جنگ به پیامبر رسیده است. پیامبر در سال ۴ هجری، فی‏ء را به مهاجرین دادند تا آنها مستقل شوند.
در سال ۷ هجری آیه نازل می‌شود و پیامبر مأمور می‌شوند تا فدک را به حضرت زهرا س ببخشند.

? [۱] و [۲] کتاب الامامة و السیاسة
مؤلف: ابن‌قتیبه دینوری، اهل سنت
________________________
حجةالاسلام والمسلمین #علوی_تهرانی
@Fares_ir

https://t.me/Fares_ir/1478

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.