با دانش آموزان شرور چه کنیم؟

‍ #کلاسداری
با دانش آموزان شرور چه کنیم؟

? پیش داوری نکنید: اینکه یک دانش آموز در گذشته، رفتار بدی داشته لزوما به این معنا نیست که تا ابد بد رفتار باقی بماند.

? برچسب نزنید: هرگز به دانش آموزان لقب ندهید و برچسب نزنید.. هر لقبی که به دانش آموزان می دهید، رفته رفته تبدیل به صفت آنها می شود.

? دانش آموزان را درک کنید: اغلب این دانش آموزان در خانه خود مورد غفلت والدین قرار گرفته اند. کسی آنها را جدی نگرفته است و آنها کمبود توجه و محبت والدین و نزدیکان را در مدرسه با رفتار شرورانه و خشونت طلبانه جبران می کنند. از اوضاع خانوادگی آنها صمیمانه پرسش کنید.

? مربی حقیقی باشید: اگر شما معلمی هستید که به شغل خود عشق می ورزید و سرنوشت شاگردانتان بیش از ساعاتی که بر حسب وظیفه و شغل خود در کلاس می گذرانید برای شما مهم است، پس نگاهی بلند مدت به شاگردانتان داشته باشید، رفتار آنها را در دراز مدت تغییر دهید.

? بر نقاط قوت آنها تاکید کنید: کمتر پیش می آید که یک دانش آموز شرور فاقد هر گونه جنبه مثبتی باشد. بالاخره چیزی هست که او در آن عملکرد خوبی داشته باشد.

? بی اعتنایی کنید: دانش آموزان شرور عاشق جلب توجه هستند بنابراین اگر آنها در کلاس جنجال بر پا کردند یا با صدای بلند در نظم کلاس اخلال ایجاد کردند، بی اعتنا باشید و به آنها این پیام را بدهید که نمی توانند صبر شما را لبریز کنند.

?موقعیت راخودتان شخصاً مدیریت کنید: به جای ارجاع این نوجوانان به دفتر پیش ناظم و مدیر و تهدید به اخراج، خودتان شخصا این مسئله را مدیریت کنید و بگذارید احساس اطمینان دو طرفه برقرار شود
@montazer_moalleman

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.