??#درسنامه_آشنایی_باامام_زمان_علیه_السلام

??#مسابقه_مهدویت #شماره 11
??#درسنامه_آشنایی_باامام_زمان_علیه_السلام
??درس چهارم قسمت دوم

#غفلت_در_بعد_اقتصادي

در بُعد اقتصادى، براى خواهش‏ها و اهداف خود، هزينه ها مي كنيم و چه بسا به بيت‏المال نيز دست‏درازى مي كنيم، ولى براى امام و رفع موانع ظهور و تبليغ و شناساندن امام به مردم جهان سهمى را در اموال خود در نظر نمي گيريم. بعضى از ما حتّى حق واجب
الهى امام را كه در اموالمان به عنوان خمس وجود دارد، دريغ مي كنيم و با مال حرام و غصبى را براى خود و خانواده‏مان صرف مي كنيم و به امام و نيز سادات فقير ظلم مي كنييم. در حالي كه امام زمان عليه السلام مي فر مايد :
«لَعْنَةُ اللَّهِ وَ الْمَلائِكَةِ وَ النّاسِ اَجْمَعينَ عَلى مَنِ اسْتَحَلَّ مِنْ (مالِنا) : لعنت خدا و فرشتگان و همه مردم بر كسى كه از مال ما، درهمى را بدون اجازه ما بخورد».(4)
همچنين مي فرمايد :
«وَ مَنْ اَكَلَ مِنْ اَمْوالِنا شَيْئاً فَاِنَّما يَأْكُلُ فى بَطْنِهِ ناراً وَ سَيَصْلى سَعيراً : هر كس چيزى از اموال ما را بخورد، پس همانا شكم و درون خود را از آتش پر نموده است و به زودى در آتش افكنده خواهد شد».(5)
اگر همه مردمى كه به اموال آن‏ها خمس تعلق مى‏گيرد، خمس مال خود را پرداخته بودند، اين همه فقير و گرفتار در جامعه پيدا نمى‏شد و اين همه جهل نسبت به دين وجود نداشت و بازار تبليغ دين رونق بيشترى داشت.

غفلت_در_عزاداري_و_عبادت

عزاداري و عبادت بدون توجه به امام زمان عليه السلام فايده اي ندارد و تاثيري در تعجيل در امر فرج نخواهد داشت. . عزادارى يعنى كينه مقّدس داشتن از قاتلان حسينى و اهل بيت‏عليهم السلام. كينه حقيقى و عزاى حقيقى آن است كه روح انتقام از دشمنان آنان را تحريك و تقويت نمايد. اما ما در شناخت دشمنان امام زمان عليه السلام بصيرت لازم را نداشنه ايم و اگر كسي ما را ياد استكبار جهانى كه مانع ظهور و دشمن امام زمان است، بيندازد، مسؤولين هيأت ناراحت مي شوند و مي گويند: آقا بحث را سياسى نكنيد. شما روضه خود را بخوانيد و برويد. مردم فقط روضه و گريه مى‏خواهند. ما به قران خواندن و نماز خواندن بدون امام زمان عليه السلام عادت كرده ايم.

??@montazer_moalleman??

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.