??#درسنامه_آشنایی_باامام_زمان_علیه_السلام ??درس چهارم قسمت چهارم

??#مسابقه_مهدویت #شماره 13
??#درسنامه_آشنایی_باامام_زمان_علیه_السلام
??درس چهارم قسمت چهارم

امام باقرعليه السلام با بينش الهى خود، بشارتى بزرگ به ملّت ايران مى‏دهند و درباره ريشه انقلاب اسلامى ايران، كشته‏ها و آينده آن چنين مى‏فرمايند:

«كَاَنّى بِقَوْمٍ قَدْ خَرَجُوا بِالْمَشْرِقِ يَطْلُبُونَ الحَقَّ فَلا يُعْطَوْنَهُ ثُمَّ يَطْلُبُونَهُ فَلا يُعْطَوْنَهُ فَاِذا رَأَوْا ذلِكَ وَصَفُوا سُيُوفَهُمْ عَلى عَواتِقِهِمْ فَيُعْطَوْنَ ما سَأَلُوا فَلا يَقْبَلُونَهُ حَتَّى يَقُومُوا وَ لا يَدْفَعُونَها اِلاَّ اِلى صاحِبِكُمْ قُتَلاهُمْ شُهَداءُ أَما اِنّى لَوْ أَدْرَكْتُ ذلِكَ لَاسْتَبْقَيْتُ نَفْسى لِصاحِبِ هذَا الاَْمْرِ : گويا مردمى را مى‏بينم كه در مشرق قيام كرده‏اند و حق را مى‏طلبند، ولى به آن‏ها داده نمى‏شود، سپس دوباره آن را مى‏طلبند، ولى باز هم به آن‏ها داده نمى‏شود. پس چون وضع را چنين ديدند، شمشيرهايشان را بدوش مى‏گيرند (و به جهاد مى‏روند) در نتيجه خواسته‏شان داده مى‏شود، امّا آن‏ها نمى‏پذيرند (با طاغوت كنار نمى‏آيند) تا آن كه برمى‏خيزند (و به مبارزه و جهاد عليه ظلم و استكبار ادامه مى‏دهند) و آن (حكومت) را تنها به مولاى شما (صاحب الزمان‏عليه السلام) مى‏دهند. كشته‏هاى آن‏ها شهيد هستند. بدانيد كه اگر من آن زمان (انقلاب اسلامى) را درك كنم، خود را براى صاحب اين امر (صاحب الزمان‏عليه السلام) حفظ خواهم كرد».(8)

همان‏طور كه مى‏بينيم حضرت باقرعليه السلام انگيزه انقلاب را حق‏طلبى مردم معرفى مى‏نمايد و انگيزه و نيّت اين مردم را كه خواهان حكومت اسلامى مبتنى بر فقه و آيين تشيع بوده، تأييد فرموده‏اند.
حضرت به فراز و نشيب و چند مرحله‏اى بودن اين انقلاب نيز تصريح فرموده‏اند كه شايد مراد قيام مردم در مرحله اول در 15 خرداد 1342 باشد كه به خواسته‏شان نرسيدند و بار دوم در سال 1357 قيام كردند و با مقاومت رژيم و كشتار رو به رو شدند. پس از آن كه شاه به عذرخواهى افتاد و قول داد خواسته‏هاى مردم را عملى كند و اصلاحاتى در كشور انجام دهد، مردم قول‏ها و وعده‏هاى اصلاحى او را نپذيرفتند و قيام را تا پيروزى ادامه دادند.
حضرت بر دهان ياوه سرايان فاسدى كه هرگز شجاعت و همّت مبارزه با دشمنان دين را نداشتند و ندارند و هميشه خود را پشت چهره‏ها و نقاب‏هاى تقدّس و تدين پنهان كرده و به اين انقلاب و رهبرى آن، انتقاد مى‏كردند كه چه كسى جواب اين خون‏ها را خواهد داد و چرا بايد اين‏قدر خون‏ريزى شود، مشت محكمى زده و مى‏فرمايند: «كشته‏هاى آن‏ها شهيد هستند».

??@montazer_moalleman?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.