?✨همایش مردم مشهد برای استغاثه و طلب فرج امام زمان (علیه السلام)✨?

?✨?✨?✨?

#مهدویت
#استغاثه
#استادمحمدشجاعی
?✨همایش مردم مشهد برای استغاثه و طلب فرج امام زمان (علیه السلام)✨?

استادمحمدشجاعی در جمع کثیر مردم مشهد که برای استغاثه ی به امام زمان (علیه السلام) برگزارشد گفت: خدا قوت دهد به همه شما خواهران و برادران گرامی و عاشق امام زمان (علیه السلام) که برای طلب فرج امام زمان عج در این جا جمع شده اید. قطعاً این کار، بسیار قیمتی، بزرگ و با ارزش است و مورد توجه ویژه آقا امام زمان (علیه السلام) می باشد.

?خداوند قواعدی را در عالم فیزیک قرار داده و قواعدی را هم در عالم معنا قرار داده. در عالم معنا این قاعده آمده که ذکر یک امر زبانی یا یک مقوله ی عقلانی نیست که انسان اراده کند و اسم کسی را به زبان بیاورد و کسی را یاد کند و یا با فکر و اندیشه به یاد کسی بیفتد. بلکه یاد و ذکر از مذکور و معشوق شروع می شود و سپس، این عاشق است که اجازه پیدا می کند تا معشوق را یاد کند و ذکر او را بگوید.

?تأکید زیادی که امام صادق (علیه السلام) می کند، این است که هیچ وقت، هیچ بنده ای موفق نمی شود که یاد خدا را بکند، یا یاد ما اهل بیت را بکند، مگر این که اول ما به او اجازه می دهیم. رمزش هم این است که ما به دل او نگاه می کنیم و اگر شرایط لازم را داشته باشد، او موفق به یاد ما و ذکر خدا می شود.

?قطعا همه ی خواهران و برادران عزیزی که عاشقانه صبح جمعه در این جا حضور پیدا کرده اید، به دعوت خداوند و وجود مقدس امام زمان (علیه السلام) بوده است، وگرنه مشهد از نظر زائر و مجاور، جمعیت کمی ندارد. این که یک عده ی محدودی هر جمعه عاشقانه برای امام زمان راهپیمایی می کنند، این همان قاعده ی تاریخی است که همیشه عاشق ها کم هستند و اگر هم بخواهند اقدامی کنند، باید با دعوت خاص خداوند و اهل بیت (علیهم السلام) باشد.

?خداوند تبارک و تعالی در قرآن کریم انسان ها را به دو دسته ی اصلی تقسیم می کند، یکی «فاسق» یعنی انسان غیر طبیعی و خارج از مسیر انسانیت؛ و دیگری انسان «مؤمن». خداوند فقط مؤمنین را به عنوان انسان حقیقی در قرآن کریم پذیرفته است. «ان الانسان لفی خسر= همه انسان ها دچار خسران هستند». یعنی غیر مومن اصل سرمایه انسانی را از دست می دهد و فقط استثنائاً مؤمنین انسان های واقعی هستند. «الا الذین آمنوا و عملوالصالحات، و تواصوابالحق و تواصوابالصبر= فقط مؤمنینی که اهل عمل صالح هستند و اهل توصیه دیگران به حق و توصیه دیگران به صبر هستند».

?قطعاً این جمعیت حاضر، از مظاهر مؤمنین حقیقی و اهل عمل صالح هستند و هم با این عملشان به سایر مردم توصیه به حق و توصیه به صبر می کنند.

?در آیه 24 سوره مبارکه توبه خداوند 5 معشوق را در مقابل 3 معشوق قرار می دهد، هر کس می خواهد بداند باطنش چه شکلی است؛ باطن انسانی و ایمانی دارد یا باطن فاسقانه، باید به این آیه مراجعه کند. این آیه برای شناساندن دیگران و شناختن خودمان یک اصل است. آینه ای است که انسان می تواند در آن آینه باطن خودش و دیگران را ببیند.

?از نظر خدا در قرآن فقط کسانی انسان و مؤمن هستند و باطن انسانی دارند و با باطن انسانی محشور می شوند که سه معشوقشان (الله، اهل بیت علیهم السلام و جهاد) در رأس سایر معشوق هایشان باشد.

?خداوند نمی گوید آن معشوق ها را دوست نداشته باشید. می گوید آن ها را هرچقدر می خواهید دوست داشته باشید، ولی باید در دل شما سه معشوق از همه ی معشوق ها برتر باشند، الله، اهل بیت و جهاد در راه خدا.
ادامه مطلب در?
montazer.ir/node/6446
?✨?✨?✨?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.