??مژده ی ظهور، ظهور را نزدیک می کند??

?????
#استادمحمدشجاعی
#مهدویت
(*افضل الاعمال انتظار الفرج*)

??مژده ی ظهور، ظهور را نزدیک می کند??

به یکدیگر مژده بدهید و بگوئید که ظهور نزدیک است تا دلها به یکدیگر نزدیک شود. اما به جای آن که وقت مشخصی را برای ظهور تعیین کنید، با تقویت ایمان و تقوای عمومی، و با همت و غیرت و همدلی و وفاداری زمینه ظهور را آماده کنید.

یکی از آسیب های بحث مهدویت، « #توقیت» است. یعنی انسان وقت تعیین کند که حضرت در این زمان ظهور می کند. در حالی که از منظر معصومین علیهم السلام نمی توان برای ظهور وقتی تعیین کرد. این وقت تعیین کردن به دست مردم نیست. اما این که گفته شده نمی شود وقت تعیین کرد و بگوئیم ظهور فقط به دست خداست، این هم درست نیست. خداوند این را به دست خود مردم سپرده و فرموده مردم در زمان ظهور نقش و سهم دارند.

قرآن می فرماید: «اإِنَّ اللَّهَ لَا يُغَيِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا مَا بِأَنْفُسِهِمْ= محققا خداوند اوضاع قومی را تغییر نمی دهد، مگر این که آنها خودشان را تغییر دهند» (رعد ۱۳).  یعنی مردم باید خودشان کاری بکنند. از این رو، تعیین وقت توسط مردم به این معنی است که زمان ظهور وقتی است که مردم خود را تغییر دهند و آماده شوند. هر وقت مردم این همت و غیرت را داشته باشند، همدلی و وفاداری را داشته باشندکه خود امام زمان علیه السلام آن را شرط ظهور می دادند، قطعا ظهور تحقق پیدا خواهد کرد.

مطالعه کامل مطلب?
montazer.ir/node/6541
???????
کانال رسمی #موسسه_منتظران_منجی عج
telegram.me/montazer_ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.