? پیام حمله آمریکا به پایگاه شعیرات چیست؟

? پیام حمله آمریکا به پایگاه شعیرات چیست؟
⬅️ #سعدالله_زارعی:

? روز گذشته #روزنامه_واشنگتن_پست در ارزیابی میزان تأثیر و اهداف حمله موشکی نیروی دریایی آمریکا به یک پایگاه نظامی #سوریه در شعیرات نوشت این حمله ارزش نمادین دارد و در راستای #ارسال_پیام صورت گرفته و به خودی خود تغییری #استراتژیک را در پی نمی‌آورد. آنچه این روزنامه آمریکایی در تجزیه و تحلیل خود از عملیات روز جمعه ارتش آمریکا آورد یک سر طیف تحلیلی است که اقدام نظامی آمریکا در حمله به پایگاه نظامی شعیرات را نه آغاز تهاجم گسترده آمریکا و یا آغاز تغییرات راهبردی در سیاست آمریکا نسبت به سوریه بلکه آن را تاکتیکی برای رسیدن به #اهداف_دیگر ارزیابی می‌کند. با این وصف و پس از پذیرش این استدلال، سؤال این است که پیام این حمله چیست؟

♨️ در ماه‌ها و به خصوص هفته‌های اخیر تحت تاثیر عملیات بزرگ آزادسازی #حلب این سخن که «بشار اسد ماندنی است» و «امکان تغییر عمده در سوریه وجود ندارد» مکرر شنیده می‌شد و این به معنای آن بود که دشمنان اسد، میدان نظامی – امنیتی را به حریف واگذاشته‌اند.

⭕️ می‌توان گفت #آمریکا از تغییر شرایط در سوریه، طی حدود یک و نیم سال گذشته عصبانی است و می‌خواهد قدرت اثرگذاری خود بر پرونده سیاسی سوریه را سنگین‌تر کند از این رو در یک جمعبندی از حمله اخیر آمریکا می‌توان گفت بین دو گزینه‌ «زنجیره‌ای از حملات آمریکا علیه سوریه آغاز شده است» و «حمله آمریکا به یک موقعیت نظامی جبهه مقاومت در سوریه تکرار نمی‌شود» گزینه سومی وجود دارد «آمریکا برای سنگین کردن وزن و در واقع تحمیل خود به روند سیاسی سوریه هر از گاهی به نقطه‌ای در سوریه حمله خواهد کرد بدون آنکه همانگونه که «واشنگتن‌پست» نوشت الزاما به #تغییر راهبرد در سوریه منتهی شود.»
#بحران_سوریه

#دیگر_رسانه‌ها
#روزنامه_کیهان

✅ تحلیل‌های روز را در @khamenei_others بخوانید.

http://l1l.ir/1d67

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.