⁉️ سعودی‌ها چگونه مقامات آمریکایی را می‌خرند؟

⁉️ سعودی‌ها چگونه مقامات آمریکایی را می‌خرند؟

❇️ #فاکس‌نیوز ‏روز شنبه با ‌اشاره به آنچه «نقش عربستان در حملات یازدهم سپتامبر» نامیده ‏گفته: «عربستان بیش از هر کشور دیگری مسئول تهدیدهای تروریستی است که ما امروز با آن روبه‌رو هستیم.‏» این شبکه تلویزیونی با نقل قول از یک ایمیل لو رفته #هیلاری_کلینتون وزیر خارجه اسبق آمریکا افزوده: «وی در آن ایمیل از نقش عربستان و قطر در گسترش تروریسم ‏ابراز نگرانی کرده و خواستار فشار به آنها شده بود، تا اینکه نیاز به پول پیدا کرد!‏ عربستان دستکم ۲۵ میلیون دلار به بنیاد کلینتون کمک مالی کرده است. ‏آیا این کمک برای برابری زنان بوده است، آن هم از یک رژیم فئودالی سلطنتی که حتی به زنانش حق رانندگی نمی‌دهد؟!»

⏺ اکنون ۲۹ لابی‌گر و گروه در آمریکا در حال فعالیت به نفع عربستان و در ‏جهت خلاف منافع مردم آمریکا هستند… #سعودی‌ها با پول نفت، در حال گسترش #تروریسم و #افراط‌گرایی هستند. وهابیت، مذهب ‏رسمی عربستان پایه شکل‌گیری #داعش و #القاعده است.‏» فاکس نیوز حتی عربستان را به «راه انداختن جنگی وحشیانه در #یمن» متهم و از اینکه آمریکا به ریاض جنگ‌افزار می‌دهد، ‏انتقاد کرده است.

❌ انتقاد کم سابقه فاکس‌نیوز از تجاوز نظامی عربستان به یمن، چرخشی در سیاست این شبکه تلویزیونی است که در گذشته بارها از جنگ ‏عربستان در یمن دفاع کرده بود.‏ با وجود حمله فاکس‌نیوز به #عربستان، این گزارش هیچ ‌اشاره‌ای به روابط بسیار نزدیک کاخ سفید با عربستان نکرده است. از هنگام ریاست جمهوری ترامپ، روابط واشنگتن و ریاض رو به گسترش بوده است.‏ شاید دلیل این حملات، نرسیدن حق حساب این شبکه خبری از سوی سعودی‌ها باشد!

#دیگر_رسانه‌ها
#کیهان

✅ تحلیل‌های روز را در @khamenei_others بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.