? #مباهله ؛ فضیلت #اهل_بیت در #قرآن است / ۱

? #مباهله ؛ فضیلت #اهل_بیت در #قرآن است / ۱

✅ نجران، منطقه شمالی یمن بود و مکه، بین راه مدینه و نجران قرار داشت. نجران پایگاه مهمی برای #مسیحیت بود و مردمان آن مسیحی بودند. علماء مسیحیت در کتب #انبیاء گذشته خوانده بودند که بعد از عیسی بن مریم، حضرت محمد ص پیامبر خاتم خواهد شد و دستور همه پیامبران آنست که به او #ایمان بیاورند، اما این حقیقت را از مردم پنهان می‌کردند.

✅ پس از فتح مکه در سال ۸ هجری، اهالی نجران خود را در معرض حمله مسلمانان دیدند و قلعه‌های خود را محکم ساختند.

✅ اواخر سال ۹ هجری، دستور الهی برای دعوت مردم نجران به #اسلام نازل شد. پیامبر، دستور دادند تا نامه‌ای خطاب به آنان تنظیم شود و ۳ راه پیش روی آنان گذاشته شد: مسلمان شدن ؛ پرداخت جزیه (مالیات اقلیت‌های مذهبی در مقابل حمایت اسلام از آنان) ؛ آماده شدن برای جنگ.

✅ بزرگان نجران پس از مشورت، ۳ پیشنهاد مطرح کردند: ۱. فرستادن افرادی به مدینه برای بررسی بیشتر اوضاع، ۲. حرکت به طرف مدینه برای جنگ با پیامبر، ۳. تحقیق درباره تطابق خصوصیات آخرین پیامبر ذکر شده در کتب آسمانی با حضرت محمد مصطفی ص

✅ پس از انتخاب پیشنهاد سوم، ۸۸ نفر از بزرگان نجران که ۴٠ نفر آنان از علماء مسیحیت بودند انتخاب شدند. آنان با لباسهای فاخر، خود را زینت کردند و صلیب آویختند و انگشترهای طلا به دست کردند و با چهره‌هایی که برای مردم مدینه سابقه نداشت، وارد شهر شدند. پیامبر آنان را بخاطر #تکبر و تفاخر آنان، به حضور نپذیرفتند. تا اینکه لباسهای ساده پوشیدند.

✅ قبل از هر سخنی، پیامبر پیشنهاد دادند که ۳ روز در مدینه تحقیق کنند و اوصاف پیامبر را زیر نظر بگیرند و سپس برای گفتگو درباره #نبوت آماده شوند. روز چهارم برای اعلام نتیجه تحقیق و #مناظره با حضرت آمدند. تمام اوصاف مذکور در کتب آسمانی را با خصوصیات حضرت مطابق دیدند و گفتند کوچکترین شکی وجود ندارد.

⚡️فقط یک اشکال مهم وجود داشت …
________________
حجهالاسلام والمسلمین #علوی_تهرانی
@Fares_ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.