? روحانی خدمتگزار و صاحب نفس شهر اصفهان

? روحانی خدمتگزار و صاحب نفس شهر اصفهان
#حجت‌الاسلام_علیرضا_باطنی، جانشین مدیریت حوزه‌ علمیه‌ اصفهان

? پیش از انقلاب، که واقعاً خفقان شدیدی بر جامعه حاکم بود و هرجا چند نفر دور هم جمع می‌شدند، مراکز امنیتی نظام #ستم‌شاهی و #ساواک و دستگاه‌های وابسته حساس می‌شدند، یکی از شیوه‌های مرحوم #مظاهری که ابداع کرده و در پیش گرفته بودند که بسیار مؤثر بود، این بود که مراسم #دعای_کمیل را محلی برای ارتباط‌گیری #انقلابیون باهم قرار داده بودند. آن‌موقع که جوانان انقلابی و پرشور باید محفلی می‌داشتند و دور هم جمع می‌شدند و ارتباطشان برقرار می‌شد، جلسات دعای کمیل ایشان که نیمه‌شب در تخت فولاد #اصفهان برگزار می‌شد، پاتوق خوب و مؤثری در شکل‌گیری تجمعات و اعتراضات بود و برنامه‌ریزی تحصن‌ها آنجا انجام می‌گرفت. در آنجا همچنین خدمت به خانواده‌ی برخی متحصنین که افراد ضعیفی بودند و باید به معیشت ایشان رسیدگی می‌شد، صورت می‌گرفت و این حرکت انقلابی در جلسات ایشان دنبال می‌شد.

? بعد از انقلاب هم #منبرها و جلسات ایشان از مراکز مهمی بود که به محلی برای پشتیبانی از #رزمندگان تبدیل می‌شد. با نفس گرم ایشان، خیرین کمک‌های زیادی می‌کردند و کاروان‌های زیادی برای کمک به جبهه و وسایل مورد نیاز جمع‌آوری و به مناطق مختلف عملیاتی ارسال می‌شد. گاهی در جلسات دعا، برخی از روحانیون که در جبهه و جنگ نقش داشتند، حضور پیدا می‌کردند و مناطق عملیاتی را توضیح می‌دادند و مسائل چند عملیات مختلف را تشریح می‌کردند.
http://l1l.ir/3tas
❇️ به‌هرحال این جلسات، بستری بود که چندمنظوره استفاده می‌شد. همچنین گاهی مساجدی بود که نیاز به تکمیل بنا داشت یا در منطقه‌ای لازم بود یک بنای خیر احداث شود. همین که ایشان چند جمله در این ارتباط صحبت می‌کردند، حقیقتاً دل‌ها معطوف به مطلب می‌شد و #خیرین اعلام آمادگی می‌کردند و آن کار خیر و عمل صالح در همان جلسات انجام می‌شد.

✅ تحلیل‌های روز را در @khamenei_others بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.