✨?پنج گام سلوک مهدوی در درسنامه مهدویت?✨

✨?✨?✨
#پای_درس_بزرگان
#حجت_السلام_حیدری_کاشانی
جلسه دوم ,مورخ 96/11/5

✨?پنج گام سلوک مهدوی در درسنامه مهدویت?✨

✨در طرح نوین آموزش معارف مهدوی و درسنامه مهدویت 5 گام و مقام وجود دارد که 5 گام سلوک مهدوی نامیده می شود و شامل مقام های «مهدی شناسی»، «مهدی محبی»، «مهدی باوری»، «مهدی یاوری» و «مهدی ولایی» می باشد.
?آیه پایانی سوره آل عمران با کلیدواژه ی «رابطوا» محور سخن ماست، می‌فرماید:«یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَصَابِرُوا وَرَابِطُوا وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُون[1] = اى كسانى كه ایمان آورده‏‌اید صبر كنید و ایستادگى ورزید و مرزها را نگهبانى كنید و از خدا پروا نمایید امید است كه رستگار شوید». در تفصیل و تفسیر این سوره امام محمد باقر (علیه‌السلام) فرمود: «رابطوا امامکم المنتظر[2]» حضرت دستور دادند به برقراری رابطه و تقویت رابطه به ساحت امام زمان اروحناه فداه، به عنوان لازمه و شرط رسیدن به رستگاری دو جهان.
✨ما برای تقویت رابطه با امام زمان (علیه‌السلام) نیاز به 5 گام و 5 مقام داریم که به این 5 مقام سلوک مهدوی می گوییم.
?گام اول: مقام «مهدی شناسی» است. رابطه عرفانی و معرفتی که با امام برقرار می شود.
فرمودند: «معرفت الامام رأس الحکمه؛ سرآمد تمام حکمت ها و علوم نافع (که بار ابدیت انسان را ببندد) معرفت و شناخت امام است». مقام مهدی شناسی زیربنای ارتباط ما و استحکام ارتباط ما با ساحت امام عصر اروحناه فدا است. بعداً خواهیم گفت که مقام مهدی شناسی ده تا زیرشاخه دارد.
✨گام دوم: مقام «مهدی محبی» است. یعنی برقراری رابطه عاطفی و محبتی ما با وجود مقدس آقا امام زمان (علیه السلام). بعد از این که معرفت ما و عرفان ما و شناخت ما به ساحت امام عصر ارواحنا فداه تقویت شد، تازه آن موقع عشق و محبت اصیل ما آن عشق و محبت فطری و ذاتی و خدادادی ما به ساحت امام عصر ارواحنا فداه شکوفا می شود که در شمار محبان و دلدادگان حضرت واقع می شویم….
مطالعه کامل مطلب در?
montazer.ir/node/8804
✨?✨?✨?✨
@montazer_ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.