?اگر دعا حقیقی باشد

#مقام_محمود جلسه پانزدهم

?اگر دعا حقیقی باشد و فقط لقلقه ی زبان نباشد اجابت می شود.هوس،تابع شخصیت انسان است.?

?انسان ها بر اساس شخصیت و قیمتی که دارند هوسی را ارزو می کنند.اگر کسی بخش انسانی اش ضعیف و بیمار باشد، نوع خواسته هایش کودکانه است.?

?هر چه فطرت و بخش انسانی قوی تر باشد نوع ارزوها بزرگ انسانی می شود.زیارت عاشورا نوع خواسته ها و ارزوهای انسانی را به ما تلقین می کند.?

?کسی که زیارت عاشورا یا جامعه کبیره را می خواند نوع هوس هایش کم کم ترقی می کند و زندگی اش را بر اساس اهداف ابدی تنظیم می کند و خداوند تضمین کرده کسی که اهدافش ابدی باشد ارزوهای دنیایی اش هم تامین می کند.?

?زمانی در رحم دنیا می توانید خودتان را برای اخرت اماده کنید که در رحم ارزوهای ماورای رحمی داشته باشید یعنی دغدغه هایتان ماورای طبیعی باشند.?

?کسانی می توانند زیارت عاشورا یا جامعه کبیره خوبی بخوانند که به خودشناسی رسیده باشند.باید دقت کنید که عبادت هایتان را با بخش حیوانی انجام ندهید بلکه با بخش انسانی عبادت کنید.?

?تا بخش انسانی رشد نکند و بالغ نشود عشق حقیقی ندارید و تا حقیقت عشق حقیقی با الله و اهل بیت را نداشته باشید انسان نیستید?

?.مومن همیشه در شادی و ارامش است زیرا دغدغه اش دنیا نیست که نداشتن های طبیعی او را مضطرب کند بلکه دغدغه اش خداست و با او همیشه شاد و ارام است.?

?پس زمانی به ارامش حقیقی می رسید که حقیقتا عاشق شوید و سطح دغدغه هایتان بالا رود و دیگر حیوانی نباشد.علت اینکه قران ما را مست نمی کند این است که با بخش حیوانی ان را می خوانیم.?

?طلب مقام محمود دغدغه ی کسانی است که به باطن انسانی رسیده اند.?

@jalasate_ostad

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.